Un reprezentant al serviciului online Ghișeul.ro a oferit de curând câteva detalii despre anevoioasa relație cu ANAF, iar detaliile sunt terifiante pentru cei care credeau că au toate datoriile către stat achitate.
Deși ai putut din prima zi să-ți plătești datoriile către ANAF prin intermediul platformei online Ghișeul.ro, detaliile procesului sunt un pic mai complicate. Tot răul pleacă de la Fisc. Conform celor de la Ghișeul, se întâmplă de multe ori ca ANAF-ul să nu înainteze suma totală de plată a unui contribuabil către platforma online înființată pe timpul guvernării de tehnocrați a lui Dacian Cioloș.
Din cauza acelei discrepanțe detaliate mai sus, se întâmplă ca un individ să-și plătească datoriile, să fie convins că nu mai trebuie să dea vreun ban la stat pentru că profilul său de pe Ghișeul.ro îi confirmă acest lucru, dar, în final, să se trezească cu poprire pe conturi. Este important de reținut că situația descrisă este departe de a fi ipotetică.
Profesorul universitar Vasile Baltac, președinte ATC, s-a plâns că a trecut printr-o situație similară. “Ghișeul.ro este interfața cu omul care pretinde să îi rezolvați problemele în numele altora, în cazul respectiv al Primăriilor, dar eu m-aș referi în special la ANAF. Când eu intru acolo presupun că toate datoriile mele către ANAF sunt afișate. Le plătesc, iar apoi vine ANAF și îmi spune că mai am de plătit de acum 5 ani, de 10 ani. Cum rezolvați problema asta? Aveți un protocol?”, a spus Baltac, în cadrul unui evniment organizat de Oxygen Events.
Oficialul Ghișeul.ro a răspuns la întrebările lui Baltac, afirmând că relația cu ANAF este complicată și complexă. “Avem un protocol cu această instituție și încercăm să rezolvăm situațiile punctuale. În mod normal noi avem o convenție cu ei să ne trimită toate tipurile de venit des utilizate. Într-adevăr, sunt situații concrete în care nu trimit spre Ghișeul.ro toată suma de plată.
Nu depinde de noi acest lucru dar, în același timp, nu îi lăsăm pe oameni să se descurce singuri în relația cu ANAF. Încercăm să intervenim de fiecare dată când există o situație de genul acesta prin persoanele noastre de contact de acolo preluând problema punctual și ducând-o mai departe spre ANAF pentru rezolvarea ei. Încercăm să împingem mult mai eficient și mai rapid spre rezolvare”, a spus Bogdan Chira, reprezentant al platformei.
Situația este una foarte neplăcută pentru cetățenii României și nu este foarte clar de ce ne confruntăm cu ea, mai ales că este departe de a fi o problemă nouă.