Situaţie incredibilă la doar câteva zile de la începerea şcolii! Ministerul Educaţiei îşi bate joc de copiii din România? Iată ce a păţit o elevă din Iaşi!
Deşi şcoala a început doar de trei zile, iată că apar primele probleme. După ce Ministerul Educaţiei şi Cercetării a pus la dispoziţie o linie de Telverde adresată copiilor şi părinţilor, o elevă din Iaşi a sunat să pună câteva întrebări.
Mai exact, Alina Sava, preşedintele Consiliului Elevilor din oraşul moldovean, a dorit să ştie dacă există o bibliotecă online pe care se poate baza. După patru încercări, tânăra a reuşit să ia legătura cu un operator, însă ce a urmat întrece orice imaginaţie.
“Voiam să vă întreb dacă există o platformă, o bibliotecă şcolară online, oferită de minister, cu toate manualele sau lecţiile pregătite pentru că o parte dintre noi, învăţând acasă, este destul de greu să ţinem pasul şi ne-am ajuta să avem un suport”, a spus eleva.
“La această întrebare nu ştiu să îţi răspund, pentru că această linie este dedicată începerii anului şcolar. Alte detalii în afară nu ştiu să îţi spun”, a răspuns operatorul.
“De exemplu, astăzi a fost prima zi de şcoală şi am avut ore la care a picat internetul sau a picat electricitatea sau camera nu a văzut la tablă şi nu s-a înţeles nimic din oră. În cazuri de genul, ce putem face, şi mai exact, cum putem noi, cei care am învăţat de acasă să recuperăm?”, a mai întrebat ieşeanca.
“Poţi face o reclamaţie la şcoală sau la inspectoratul judeţean”, a spus operatorul Tel Verde.
Deşi, în urmă cu două săptămâni, Ministerul Educaţiei şi Cercetării se lăuda cu lansarea acestei noi linii telefonice, eleva din Iaşi s-a declarat dezamăgită de tentativa autorităţilor de a-i ajuta pe copii.
“Mă aşteptam să îmi răspundă şi mă aşteptam să îmi dea nişte soluţii şi răspunsuri mai coerente decât „nu ştiu” şi „nu e treaba mea” şi linia telefonică este destinată doar începerii anului şcolar. Nu fost deloc utilă şi putea să mă îndrume cum să fac reclamaţii sau cum pot să recuperez”, a spus aceasta, conform Mediafax.ro.
“O linie Telverde – 0800 67 20 31 – va fi pusă la dispoziția elevilor, studenților și părinților, în vederea obținerii de informații privind reluarea/desfășurarea procesului instructiv-educativ.
Totodată, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat recent şi portalul educatiacontinua.edu.ro, mijloc complementar de informare directă pentru actorii din sistemul naţional de învăţământ: elevi, studenţi, părinţi, cadre didactice, precum şi pentru alte categorii de public”, se arată pe Edu.ro.
Linia telefonică este disponibilă de luni până vineri, în intervalul orar 8:00 – 16:00.