Cum faci acasă cea mai bună pâine. Cele mai bune rețete din fiecare zonă a României

Cum faci acasă cea mai bună pâine. Cele mai bune rețete din fiecare zonă a României
Cea mai bună pâine este cea făcută în casă

Unul din alimentele de bază, regăsit pe masa fiecărui român, este pâinea. Fie că o faci cu drojdie, sau cu maia, pâinea de casă este mult mai bună decât cea din comerț. Există multe rețete dee făcut pâine. Fiecare gospodină are o rețetă de pâine făcută în casă, transmisă din bătrâni.

Cea mai bună pâine este cea făcută în casă

Probabil că nu există miros pe pământ care să fie mai primitor, reconfortant și simbolic pentru casă decât pâinea de casă. Este ca un magnet pentru familie și prieteni. Mulți dintre noi avem o rețetă de pâine făcută în casă pe care am încercat-o sau una care a fost transmisă de familie și prieteni.

Dar a face pâine este și o știință. Există multe lucruri care intră în ea și există o mulțime de variante posibile. O rețetă de pâine făcută în casă, care are un gust și o textură, este făcută cu lapte în loc de apă și necesită foarte puțin timp de frământare frământare. Există, așa cum spuneam, o sumedenie de rețete de pâine făcută în casă, în funcție de zonă și tradiție. Există rețete delicioase și simple românești care vă vor ajuta să descoperiți aroma reală a mâncării bune.

Rețetă de pâine făcută în casă

Pâinea de țară , sau pâine făcută în casă, include o combinație de făină de porumb și făină de uz general. Făina de porumb figurează în mod evident în bucătăria românească, dovadă fiind mamaliga și alte feluri de mâncare. Această pâine făcută în casă, fără ouă, fără lapte, este foarte umedă.

De obicei trebuie coaptă într-un cuptor de lut care a fost înmuiat în apă timp de 15 minute și apoi uscat și uns înainte de a pune aluatul de pâine pentru creștere. Făina de porumb conferă pâinii o ușoară textură care amintește de aluatul acru. Pâinea poate fi coaptă sub forma a două pâini rotunde mai mici sau o pâine mare.

Ingredientele și prepararea alautului

Într-un castron mare sau mixer, combinați drojdia, 1/3 cană apă călduță și zahăr. Lăsați să stea 5 minute. Adăugați 2 căni de apă călduță, sare și 2 căni de făină. Bateți cu o lingură de lemn până când ingredientele uscate sunt umede. Într-un castron separat, amestecați 2 1/2 căni de făină cu făină de porumb. Adăugați câte o cană la amestecul de drojdie, bătând bine după fiecare adăugare. Dacă aluatul pare prea lipicios, adăugați 1/2 cană de făină. Frământați până la elasticitate, aproximativ 6 minute.

Formați aluatul într-o bilă și puneți-l într-un vas uns, acoperiți cu folie de plastic unsă. Dacă nu știți cât timp trebuie să lași pâinea la dospit, vă spunem noi. Aluatul va trebui lăsat, într-un loc cald aproximativ 1 oră sau mai mult, până crește.

Ungeți 2 tăvi rotunde, sau o tavă rotundă mare și presărați ușor cu făină de porumb. Trecți din nou la aluat, întindeți-l pe o suprafață plană presărată cu făină. Frământați aluatul și împărțiți-l în jumătate dacă faceți două pâini sau lăsați-le întregi și formați-le într-o formă rotundă. Așezați-le în tigăile pregătite.

Cât timp trebuie să lași pâinea la dospit

După ce facem pregătirile tăvilor și, după ce am pus aluatul în ele, se acoperă cu folie de plastic unsă și se lasă să crească, din nou, într-un loc cald până se dublează, aproximativ 1 oră. Încălziți cuptorul la 180 de grade. Când aluatul a crescut pentru a doua oară, tăiați o formă de X în vârf, dacă doriți, și presărați cu făină de porumb.

Puneți pâinea la cuptor și coaceți-o 50 până la 55 de minute. Ca să vedeți dacă este coaptă folosiți o scobitoare. Dacă vedeți că s-au copt, răciți pe un grătar timp de 10 minute și apoi răsturnați pâinea din tavă pe grătar. Lăsați să se răcească complet înainte de tăiere.

Concluzie

Există o groază de rețete de făcut pâine în casă. Fie că folosim faină, sau maia, pâinea făcută în casă este mult mai bună decât ce găsim în comerț. O rețetă de pâine făcută în casă, cu ingrediente sănătoase, este mult mai bună și, clar, mai sănătoasă pentru fiecare dintre noi.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI