În ultimii ani, odată cu dezvoltarea platformelor de conținut video, au apărut și influncerii. Majoritatea dintre ei sunt tineri care ori fac prezentări de branduri renumite, promovează produse, sau țin speach-uri motivaționale. Unii dintre ei, cum este PeeWee, de exemplu, ajung să câștige milioane de dolari din această meserie. Dar cum ajungi să intri în această tagmă este important. Ce trebuie să faci să ajungi un influencer bun și cum să câștigi bani, este la fel de important.
Piața de marketing generată de influencerii din lumea întreagă merge ca pe roate. Acesta este motivul pentru care se pare că toată lumea vrea să devină un factor de influență social media în aceste zile. Acest tip de marketing continuă să crească ca o modalitate reală și eficientă de a face publicitate.
Este o modalitate de a menține publicul implicat și pentru a obține profit. Astăzi, există peste 3,7 miliarde de utilizatori ai rețelelor sociale. Industria de marketing generată de influencerii de peste tot valorează 5 miliarde de dolari.
Oricine poate deveni un factor de influență social media, dacă are strategia potrivită. Dar trebuie să lucrezi mult, o perioadă lungă de timp, pentru ca ceea ce faci să funcționeze așa cum trebuie și să-ți aducă profit.
Meseria de influencer este listată ca una dintre cele mai bune meserii online pentru studenți, în acest moment. Dar nu este ușor să ajungi acolo. Dacă ești interesat să afli cum să devenii un influencer bun în social media, trebuie să știi care este procesul pas cu pas pentru atingerea acestui obiectiv.
Pentru a deveni un influencer de succes trebuie să ai răbdare și hotărâre. Va trebui să depui o muncă grea de cel puțin un an înainte de a începe să vezi și rezultatele reale. Personalități ca PeeWee, Shelly, sau Dorian Popa, au avut nevoie de ani buni păentru a ajunge acolo unde sunt acum. Fiecare dintre ei a urmat câțiva pași în acest proces lung al succesului în social media.
Primul tău pas este să alegi o nișă specifică. Acest pas este obligatoriu și, fără el, vei avea dificultăți în construirea unui public de oameni implicați care sunt interesați de mesajul tău. Fiecare influență de marketing pe care o vezi pe YouTube, Instagram, Twitter, etc., are o nișă.
Fără o nișă definită, nu va conta ce alte avantaje mai ai, deoarece va trebui să concurezi cu toată lumea pentru atenția publicului. De asemenea, vei vorbi și vei face marketing pentru toată lumea, ceea ce va face în cele din urmă să nu ajungi acolo unde ți-ai propus.
Pentru a vă alege nișa, puneți următoarele întrebări:
De exemplu, dacă ai fost interesat întotdeauna de fitness și de a te antrena, atunci este logic să devii un influencer de social media care împuternicește și îi motivează pe ceilalți cu privire la obiectivele lor de fitness.
În calitate de influencer de social media, există o mulțime de canale diferite pe care le poți folosi, inclusiv:
Înainte de a începe campania pentru a deveni un factor de influență social media, trebuie să te prezinți în profilurile pe care le alegi. Poți utiliza o varietate de rețele sociale, dar trebuie să alegi o platformă principală pe care să-ți concentrezi cea mai mare parte a conținutului.
Poți fi în continuare activ și să te afișezi și în alte rețele, dar majoritatea eforturilor trebuie să se îndrepte către acest canal de socializare. Există mulți factori de luat în considerare atunci când selectezi rețelele de socializare potrivite pentru tine.
În primul rând, urmărește influencerii deja existenți în nișa ta și identifică care sunt principalele lor platforme de socializare. Canalul tău principal va depinde, de asemenea, de tipul de nișă ales. Pentru unii influenceri de modă, Instagram este cea mai bună alegere, dar pentru influencerii de jocuri video, poate fi YouTube sau Twitch.
Împreună cu alegerea nișei potrivite, succesul tău ca influencer social media depinde și de găsirea publicului sau a comunității potrivite care să te susțină. Fără adepți, fani sau abonați, marca ta va fi lipsită de valoare pe social media. Deci, înainte de a începe să postezi pe platforma de socializare aleasă, trebuie să-ți alegi publicul țintă.
Publicul ideal va depinde de tipul de piață în care te regăsești. De exemplu, dacă ești un factor de influență în afaceri și obiectivul este de a-i educa pe ceilalți cu programe de licențiere a cursurilor, este probabil ca publicul tău să se afle pe site-uri precum LinkedIn și Twitter. Dacă există videoclipuri legate de afaceri, le poți găsi și pe YouTube. Pentru persoanele care influențează stilul de viață, probabil că-ți găsești publicul țintă pe Instagram, Facebook și YouTube.
În calitate de influencer social media, trebuie să creezi în mod constant conținut valoros pe care publicul, și motoarele de căutare, sau algoritmii social media, să-i accepte. Oamenii apreciază angajamentul și consecvența influencerilor sociali. Trebuie să te prezinți în fiecare zi cu un mesaj consistent și să produci conținut util, relevant pentru publicul tău.
După ce știi ce tip de conținut ai nevoie, trebuie să dezvolți un calendar de conținut pentru a te ajuta să creezi în mod constant conținutul. O parte din munca pentru dezvoltarea unui calendar de conținut se va face deja în pasul anterior.
Răspunzând la întrebările de mai sus, vei putea să-ți dentifici publicul țintă și unde se vor strânge probabil pe rețelele de socializare. În același timp vei putea determina și cel mai bun tip de conținut care te va ajuta să creezi o campanie de influență pentru a-ți comercializa marca cu succes.
Cu cât poți genera mai mult trafic pe rețelele de socializare, cu atât vei deveni un influencer mai mare. Pe măsură ce următorii tăi vor crește, și alte persoane te vor urmări.
Astfel vei putea profita de puterea dovezilor sociale pentru a ajunge la un public și mai mare de fani și adepți. Cu toate acestea, la început, trebuie să găsești modalități de a genera trafic strategic, astfel încât să poți obține impulsul necesar.
Colaborarea cu alți influenceri din nișa ta îți permite să câștigi fani din comunitățile lor. Influencerii de pe rețelele de socializare au o acoperire uriașă care se extinde adesea la milioane. Lucrul cu ei te poate ajuta să expui conținutul tău unui public masiv nou-nouț și să atragi și mai mult trafic către profilurile tale.
Există multe moduri diferite în care poți lucra cu influencerii în nișa aleasă de tine. O modalitate este să le plătești pentru a-ți promova conținutul sau produsele. Dar acest lucru poate fi greu atunci când abia începi.
Angajarea organică ar putea fi cel mai bun și mai eficient mod de a te ajuta să-ți construiești propriul public. Pentru a face acest lucru, pur și simplu cere-le celorlați influenceri parteneri să-ți distribuie postarea oricând publici ceva demn de participat.
Pentru a-ți spori șansele de succes atunci când utilizezi această strategie, poți include influencerii în conținutul tău. Astfel acoperi și poveștile lor, realizând interviuri sau creând articole de expertiză.
Apoi, etichetează-i atunci când distribui postarea, iar influenceii vor dori să o distribuie propriilor rețele. De exemplu, pe Twitter, poți aduna diferite tweet-uri de la specialiștii în marketing și apoi creezi o postare despre „sfaturi de marketing expert”. Odată ce ai etichetat influencerii, este probabil ca aceștia să redistribuie postarea ta pentru a o prezenta propriului public.
Acesta este un pas important, deoarece dacă nu interacționezi în mod consecvent cu publicul, este posibil să își piardă interesul pentru afacerea și marca ta. Conținutul tău este o parte importantă a strategiei de marketing pentru influenceri. Fără implicare, nu va conta cât de bun sau perspicace este conținutul.
Platformele de socializare precum Facebook, Instagram și YouTube doresc să vadă oameni care se implică în conținutul tău. Le transmite un semnal puternic că postezi lucruri pe care publicul tău dorește să le vadă. Asta oferă conținutului și activităților tale pe rețelele sociale, cum ar fi promovarea și publicitatea, dovada socială necesară.
La rândul său, algoritmul de pe fiecare site social va afișa conținutul tău către mai multe persoane care sunt interesate de același subiect. Devine ca un efect de bulgăre de zăpadă în care cu cât obții mai multă implicare din conținutul tău, cu atât mai mulți oameni vor vedea conținutul, ceea ce te ajută să generezi și mai mult angajament și așa mai departe.
De asemenea, brandurile care caută influenceri pentru a-i ajuta să își desfășoare campaniile de marketing doresc ca oamenii care își poată împinge adepții să facă achiziții, în loc să observe doar în tăcere conținutul promovat. Pentru a avea acest tip de impact ca influencer, publicul trebuie să simtă că te cunoaște. Trebuie să-i anunți că-i apreciezi și să le mulțumești întotdeauna pentru sprijin.
Un alt sfat important pentru a te ajuta să te dezvolți ca influecer, este să faci foarte ușori pașii de comunicare pentru ca brandurile importante să te găsească și să te contacteze. Diferite mărci găsesc influenceri pe social media folosind diferite metode.
Pentru a găsi influenceri pe YouTube, mărcile ar putea efectua căutări pe Google. De exemplu, s-ar putea căuta pe Google „cele mai importante conturi YouTube pentru [nișă]” sau ceva de genul acesta.
Pentru a găsi influenceri pe Instagram, mărcile ar putea folosi un instrument precum Iconosquare. Este vorba de un instrument de urmărire a analizei care îi ajută să vadă cât de relevant și implicat este publicul unui anumit influencer. Alternativ, ar putea căuta hashtaguri relevante pe platformă pentru a vedea ce conturi apar care au cele mai bune rate de implicare.
Pentru a găsi influenceri pe LinkedIn, aceștia ar putea căuta cuvinte cheie, postări și locații relevante. Pe Twitter, ar putea folosi instrumentul de căutare avansată, iar pe Facebook, ar putea căuta administratorii grupurilor cu rate de angajare ridicate.
Indiferent unde te găsesc mărcile, fă-te cât mai ușor posibil de găsit ca aceștia să te contacteze asigurându-te că informațiile tale de contact sunt clare și vizibile. Scrie o biografie convingătoare care să anunțe mărcile că ești un influencer și deschis colaborărilor.
Când lucrezi cu mărci, să treci întotdeauna peste așteptări, pentru a încuraja mai multe rezervări de la acel brand. Mărcilor le place să colaboreze cu influenceri care oferă o valoare imensă. De fiecare dată când suprasolicitezi parteneriatele de marcă, probabil că vor dori să lucreze din nou cu tine.
Aceasta este o tactică puternică care pune în favoare puternica lege a reciprocității. Atunci când oferi valoare unui brand, aceștia sunt obligați să dorească să facă ceva pentru tine în schimb. Această tactică funcționează excelent și atunci când ai de-a face cu publicul.
Uneori, poți întâlni oameni sceptici care ar putea crede că oferi conținut valoros doar pentru că aștepți ceva în schimb. Când ești consecvent și autentic în intențiile tale, în timp, publicul va începe să aibă încredere și să aprecieze ceea ce faci. Și când va veni momentul în care ceri ceva, cum ar fi adresa lor de e-mail, ei vor fi obligați să ți-o ofere.
Să devi un influencer de social media necesită timp și efort. Cu toate acestea, urmând pașii, poți merge pe drumul cel bun pentru a construi un public masiv de fani și adepți implicați pe viață.