Probabil că cel mai mare „coșmar” al șoferilor în timpul verii sunt muștele care murdăresc mereu parbrizul. Este greu să scapi de ele, dar există câteva trucuri care îți vor ușura misiunea.
Primăvara, dar mai ales vara, muștele dau de furcă șoferilor și motocicliștilor. De cele mai multe ori, nu puteți scăpa de ele doar cu ajutorul ștergătoarelor.
Din fericire, există mai multe modalități de a scăpa de insectele lipite pe parbriz. În primul rând, este bine de știut că se vor desprinde mult mai greu dacă stai prea mult cu mașina în soare.
În cazul mașinilor negre, este foarte posibil ca lacul să se păteze din cauza acestora, așa că cel mai bine ar fi să mergi direct la spălătorie. Folosește foarte multă spumă activă pe parbriz și lasă câteva minute să se curețe bine.
De asemenea, există unele spălătorii auto self care au soluție specială anti-insecte. Mai apoi, clătește foarte bine cu apă sub presiune. Dacă este cazul, repetă toată operațiune, dar lasă spuma să-și facă efectul circa 5 minute.
Mai există și alte soluții. Pentru petele de pe parbriz, folosește un mix de apă, săpun și un pliculeț sau două de praf de copt. Poți folosi și o perie, dar nu sunt recomandate cele de la spălătorii, deoarece poți zgâria parbrizul. Mai sunt și soluții speciale pe care le poți cumpăra de la benzinării sau magazine auto.
Pasionații auto preferă să-și spele mașinile singuri, iar aici nu ne referim la spălătoriile self. Specialiștii recomandă să rumezi câteva reguli simple dacă preferi să o speli astfel.
În primul rând, folosiți doar produse speciale și de calitate pentru curățarea mașinii. Nu spăla niciodată mașina atunci când soarele este foarte puternic, deoarece apa de pe vopseaua caroseriei nu se va evapora rapid, deci nu vei putea vedea zonele murdare și vei lăsa urme.
Dacă ai urme de găinaț, nu le îndepărta niciodată „pe uscat”. Mai întâi înmoaie petele pulverizând pe zona murdară, apoi șterge cu o cârpă curată. Nu folosi niciodată prosoape de hârtie sau bureți aspri, ci lavete din microfibră.
Începe întotdeauna cu partea de sus și termină cu partea inferioară a mașinii. În cazul în care procedezi invers, partea de jos se va stropi cu apa murdară adunată înjurul mașinii sau vei fi nevoit să clătești încă o dată partea inferioară din cauza apei murdare care se va scurge de pe capotă, plafon.