Cum au ajuns trenurile private să fie „devorate” de șinele proaste ale CFR
Până și trenurile private suferă defecțiuni foarte costisitoare din cauza infrastructurii învechite din România. Căile ferate de la noi au ajuns să „devoreze” roțile monobloc ale vagoanelor și am putea rămâne și fără trenurile cu adevărat moderne.
CFR se degradează de la un an la altul. Abonamentele acelea gratuite nu vor salva CFR, dar nici banii din tarifele crescute nu par să fie folosiți cum ar trebui.
Între timp, companiile feroviare care încearcă să aducă o schimbare în bine transportului feroviar din România, ajung să fie și ele victimele degradării de aici. E ca o boală contagioasă care molipsește pe oricine încearcă să combată efectele, dar autoritățile întrețin cauza, deci nu se schimbă nimic.
Căile ferate din România care „devorează” trenurile moderne
Pe contul de Facebook România Feroviară, utilizat ca un fel de blog unde sunt dezvăluite informații cu bune și cu rele despre traficul feroviar de la noi, o postare din 20 februarie ridică noi semne de întrebare:
„Acum doi ani de zile, Astra Transcarpatic introducea în circulație trenul de noapte cu cele mai bune servicii de pe căile ferate din România. Materialul rulant (vagoanele) au fost de construcție nouă, la standardele TSI (Technical specifications for interoperability – European Railway Agency).”
„Din păcate, la nici doi ani de zile, toate roțile monobloc ale vagoanelor au fost înlocuite cu altele noi. Niciun set de roți nu a rezistat mai mult de 350.000 – 400.000 kilometri. Magistrala 900 devorându-le, într-un ritm alarmant, odată la două săptămâni, un vagon al ATC (Astrea Transcarpatic, n.r.) e obligat să intre la strung. Roțile monobloc sunt fabricate dintr-un material (conform TSI), prea moale pentru infrastructura din România.”
„Acum, se naște întrebarea firească, mai are rost în România să vii cu material rulant nou, în condițiile în care te costă o tonă de bani doar ca să-l menții în circulație?”
Care este explicația CFR
Cei de la economica.net spun că au luat legătura cu reprezentanții CFR SA pentru a cere un comentariu cu privire la aceste declarații, dar au spus că „până în prezent, niciun operator de transport feroviar, care deține parc de vagoane de călători sau marfă, nu a semnalat probleme de uzuri anormale ale roților materialului rulant pe Magistrala 900 (București Nord – Videle – Roșiori Nord – Craiova – Filiași – Caransebeș – Lugoj – Timișoara Nord).”
De asemenea, „pentru evitarea uzurii roților materialului rulant, operatorii de transport feroviar au în vedere programarea în circulație a materialului rulant pe diverse tipuri de traseu și evitarea utilizării acestuia doar pe un singur traseu”.
Sunt „soluții” simple și la obiect, vechi de vreo 30 de ani…