Pentru pasionații de mașini, Volkswagen Golf este una dintre cele mai emblematice mărci din lume. Aceasta este marca care a adus hot hatch-ul la un nou nivel de performanță și de atractivitate pentru public. Dar nu a fost o călătorie ușoară pentru această capodoperă cu două uși. A ajuns să fie văzută peste tot în lume, inclusiv în România. Dar, iată că un bucureștean inventiv a decis să facă o schimbare. Așa am aflat cum arată un Volkswagen Golf diesel din 1992 transformat într-o maşină electrică.
Volkswagen Golf și-a început viața ca un hatch foarte simplu, pe care doar un tip interesat de o mașină mică cu performanțe tolerabile, la un cost redus, s-ar fi gândit să-l cumpere.
Dar, apoi, marca a evoluat rapid, VW concentrându-se să îi ofere cât mai multe performanțe, fără a compromite atracția de hatch care a atras atât de mulți cumpărători. De-a lungul timpuli fanii acestui model au făcut și topuri cu cele mai bune mașini produse vreodată.
Primele modele, denmite Mk1, aveau să apară între anii 1983-1984. Au avut succes, atât pe piața europeană, cât și dincolo de ocean, aici fiind ceva mai modificate la motor. Ulterior, Din 1985 avea să apară Wolkswagen Golf Mk2.
După Mk1 a urmat fratele său mai sălbatic, Mk2. Această marcă a fost atât de impresionantă încât Motor Trend a numit-o Mașina Anului în 1985. Acest Volkswagen Golf a adus un nou nivel de rafinament la Mk1 și, bineînțeles, mai multă putere.
Când a fost lansat, Volkswagen Golf GTI Mk2 din 1985 avea un motor de 1,8 litri cu patru cilindri și 100 CP. Pachetul GTI anterior a fost pus într-un pachet mai rotund, ușor mai mare și mai elegant. Acest lucru a făcut din el o ofertă foarte satisfăcătoare. În 1987, VW a dat acestei mărci un impuls masiv de performanță. A adăugat un cap de cilindru cu 16 supape care a mărit puterea motorului cu patru cilindri la 123 CP.
Volkswagen Golf Mk2 avea să fie fabricat până în 1992, când avea să iasă ultimul model pe poarta fabricii. Un astfel de model aparține și unui bucureștean, iar mașina arată și astăzi impecabil.
Se pare că ingeniosul posesor al unui Volkswagen Golf din 1992 a decis că este momentul să testeze dacă mașina poate trece la alt nivel. În proiectul său de a transforma modelul într-o mașină electrică, bucureșteanul recunoaște că a avut un model de inspirație: „Am găsit pe internet o filmare cu un tip în America și parțial a folosit baterii de laptop uzate. Uitându-mă, așa mi-am dat seama că pot să fac proiectul ăsta. A fost o ambiție.”, povestește bucureșteanul inventiv. conform Observator Antena 1.
Proiectul, care a costat câteva 6.000 de euro, datorită pieselor care nu se prea găsecs la noi, are acum un motor de 50 de cai și cu o autonomie de 100 de kilometri. Pentru a putea circula cu noul său Volkswagen Golf, electric, bucureșteanul avea nevoie de omologarea RAR. Se pare că ingineria sa, nefiind un specialist, i-a adus admirația inspectorilor RAR, dându-i autorizația de omologare pentru noul său Volkswagen Golf electrificat.