Pentru amatorii de vehicule pe două roți este binecunoscut anul inventării primei trotinete. Conform datelor, au fost inventate pentru prima dată în Germania, în 1817, când Karl von Drais de Sauerbrun a creat un vehicul pe două roți. În 1916, Arthur Hugo Cecil Gibson și Joseph F. Merkel au creat primul scuter motorizat sau Autoped. Ulterior, la 38 de ani de la apariția Autopedului, apărea un „scuter” pe trei roți, Messerschmitt KR175. Un astfel de vehicul a reușit să treacă de verificările RAR, chiar dacă este vechi de 70 de ani.
Messerschmitt KR175 a fost, fără îndoială, chiar mai creativ decât cele care i-au urmat. A fost, la vremea respectivă, un vehicul unic, iar compania care l-a construit nu era chiar o companie de automobile. Dar atât Messerschmitt KR175, cât și KR200, care i-a urmat, au fost mari succese, în ciuda tuturor ciudățeniilor lor.
Messerschmitt, după cum vă va spune aproape orice pasionat de istorie, a fost inițial o companie de avioane. Înființată la apogeul Primului Război Mondial, compania avea să producă Bf 109 în anii ’30, unul dintre primele avioane de luptă cu adevărat moderne. Mai târziu avea să construiască Me 262, primul avion de luptă cu reacție operațional din lume.
Din nefericire pentru Messerschmitt, toate aceste inovații au avut loc în Germania, care se afla sub controlul unui regim cu adevărat malefic, și a avut de suferit din acest punct de vedere.
În urma înfrângerii naziștilor în cel de-al Doilea Război Mondial, Messerschmitt a fost interzisă de la producerea de avioane. Ulerior și-a îndreptat de fapt o mare parte din atenție către construcția de case prefabricate.
Dar în 1952, compania a fost abordată de Fritz Fend, un om pe care conducerea companiei îl cunoștea bine. Fend fusese ofițer tehnic al Luftwaffe (Forțele Aeriene Germane) în timpul războiului.
Friz Fend construia pe atunci un cărucior pentru invalizi cu trei roți, cunoscut sub numele de Fend Filtzer. Căruciorul era oferit cu un motor opțional ca un fel de scaun cu rotile motorizat.
Ideea lui Fend era, practic, să transforme Fend Filtzer într-o mașină foarte mică, dar accesibilă. Mașina a fost construită în facilitățile Messerschmitt, purta o insigna companiei, și a fost denumit Messerschmitt KR175. Proiectul a fost în întregime al lui Fend, iar alți câțiva directori din cadrul companiei nu au avut prea mult de-a face cu proiectul.
Messerschmitt KR175 a avut câteva detalii asemănătoare cu cele ale unui avion. Inclusiv caroseria era îngustă cu scaune în tandem. Capota lui Messerschmitt KR175 se deschidea în sus în locul ușilor clasice.
Messerschmitt KR175 avea o putere de 175 cmc, de la un motor cu un singur cilindru, în doi timpi, cu pornire prin tragere, deși un demaror electric era oferit ca opțiune. Messerschmitt KR175 s-a vândut în 15.000 de unități între 1953 și 1955, ceea ce nu este chiar o cifră atât de rea pentru acest tip de vehicul.
Posesorul uni astfel de vehicul a decis să-și încerce norocul la verificările RAR. Deși surprinși de vehiculul vechi de 70 de ani, cei de la RAR i-au dat undă verde românului, posesorul bătrânului Messerschmitt KR175, de a merge cu el pe străzile patriei. Deși pare firav, Messerschmitt KR175 are o viteză maximă de deplasare de 80 de Km/h, așa că am putea spune că este relativ rapid acest mijloc de deplasare.
„La sediul R.A.R. din Calea Grivitei am avut plăcuta surpriză să întâlnim o legendă „micro” a autovehiculeor pe trei roți, un Messerschmitt KR175.
(..)Are două roți directoare în față și una singură în spate care face și tracțiunea, iar după spusele constructorului poate să atingă viteza maximă de 80 km/h. Un detaliu important pentru modelul de față este că vopseaua este cea autentică.”, scriu cei de la RAR pe Facebook.
Deși vechi, iată că un astfel de vehicul din vremuri de tristă amintire mai are încă viață în el, și poate fi văzut pe străzile din București.