În anul 2024, va intra în funcțiune oficial primul autobuz din România care circulă atât pe uscat, cât și pe apă. Se va întâmpla după luni de zile de teste, pe care mijlocul de transport le-a trecut cu brio. Cum arată vehiculul botezat „frog bus”, în traducere „autobuzul broască”. Foto
În țările din Europa există, în total, cinci autobuze ce pot circula atât pe uscat, cât și pe apă. Unul dintre ele se află, de exemplu, în Budapesta. În afara acestora însă, vehiculul botezat „frog bus”, în traducere „autobuzul broască” nu poate fi regăsit nicăieri. În România urmează să fie lansat în anul 2024.
În ultimele luni de zile, autoritățile românești au efectuat mai multe teste privind buna funcționare a autobuzului care circulă și pe șosea, și pe apă. Vehiculul le-a trecut pe toate cu brio, astfel încât se mai așteaptă acordarea unui acord, după care va fi pus în funcțiune în mod oficial în Călărași.
Citește și: O mașină românească rivaliza cu BMW Isetta în anii ‘50. Cum arăta automobilul VIDEO
Autobuzul din Călărași, care circulă și pe uscat, și pe apă, arată ca un vehicul normal, doar că pe lângă instrumentele clasice prezintă și: cârmă, elice, lumini de semnalizare și ancoră. Are 35 de locuri, însă scaunele nu dispun de centuri de siguranță, ci au dedesubt veste de siguranță.
„Schimbul se va face automat, când a intrat în apă nu trebuie să fie manevre sau să coboare cineva să facă anumite schimbări. Are două motoare cu două elice care sunt în spatele autobuzului și o cârmă ca orice ambarcațiune”, a explicat managerul public de la Consiliul Județean Călărași, Marius Fulga.
Pe uscat, autobuzul va fi șofat de un șofer, în timp ce pe apă va fi cârmuit de un căpitan naval. Cu ajutorul acestui mijloc de transport, călătorii se vor putea deplasa până în Silistra, în Bulgaria, parcurgând 12 kilometri pe Dunăre, în aproximativ 30 de minute.
Citește și: Autobuzul futurist din anii ‘50 care ar fi putut revoluționa traficul
Potrivit informațiilor comunicate de autorități, autobuzul nu va circula pe apă în tot anul, ci doar în sezonul de primăvară și în cel de toamnă. În aceste perioade, apa este suficient de adâncă, pentru ca vehiculul să intre 1 metru în ea.
„Dat fiind faptul că este un proiect în oglindă, s-au făcut lucrări și pe partea bulgărească, o rampă de acces pentru autobuzul nostru și o gară fluvială”, a spus Valentina Vasile, asistent manager al proiectului, într-o intervenție televizată la Pro TV.
Oficialii așteaptă să primească un acord din partea autorităților navale, pentru a putea pune în funcțiune în mod real autobuzul care circulă și pe apă, și pe uscat. Prima călătorie va avea loc, cel mai probabil, în luna mai a anului 2024.