Un român a scăpat de o datorie de 60.000 de euro, după ce a negociat cu banca. Este vorba de cea mai mare sumă ștearsă de o instituție de credit. Bărbatul a arătat că rata era cu câteva sute de lei mai mică decât veniturile.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a înregistrat de la începutul anului peste 2.300 de cereri de negociere cu băncile și INF-urile, în creștere față de cele 2.117 cereri de anul trecut. Până acum, au fost finalizate prin împărțirea părților 300 de negocieri, dintre care 294 cu instituțiile bancare și 6 cu INF-urile. În alte 90 de târguieli, consumatorii și băncile/INF-urile nu au ajuns la o înțelegere. În prezent, sunt în desfășurare peste 100 de negocieri.
„La propunerea conciliatorului Valentin Cocean banca a decis ştergerea integrală a datoriei consumatorului, în cazul unui credit în euro cu un istoric de restructurări care nu au reprezentat un ajutor real pe termen lung. Cei 60.000 de euro au fost şterşi pentru consumatorul aflat într-un caz social în care titularul împrumutului a invocat şi o stare medicală dificilă, rămânând singurul plătitor în raport cu banca. În plus, rata lunară era de aproximativ 2.500 de lei, fiind cu câteva sute de lei mai mică decât veniturile”, potrivit Adevărul.
„Mi s-a pus o poprire, iar banca mi-a retras pe loc toţi banii din cont, deşi avea o zi la dispoziţie să pună în aplicare decizia executorului şi ar fi fost normal să mă anunţe. M-am adresat de mai multe ori băncii încercând să le spun că m-au lăsat fără niciun ban în cont, dar ei îmi ziceau doar despre obligaţiile legale şi nu-mi dădeau alte explicaţii. Am apelat la CSALB, iar în afară de cei 91 de lei returnaţi de bancă (n.n. comisionul pentru plata popririi şi cel de administrare a contului) cel mai important câştig au fost discuţiile cu conciliatorul Valentin Cocean.
Am fost ascultat, nu mi s-a dat un răspuns standard, mi s-a explicat legea şi modul în care a acţionat banca, mi-a dat şi alte exemple să înţeleg mai bine cazul meu. Deşi suma în sine nu este importantă, nu sunt absurd şi realizez că banca a făcut aceste concesii în primul rând pentru faptul că îi sunt client”, S. Adrian, București.