Cum a reuşit Mohammad Murad să facă o avere colosală în România: “Dacă nu iei trei ţepe, nu eşti om de afaceri”

de: Ana Chivu
23 10. 2021

Mohammad Murad a reușit să strângă o avere impresionantă. Omul de afaceri a venit cu mărturisiri despre succesul său și despre cum a fost evoluția acestuia. Ce lecții a învățat în tot acest timp?

Mohammad Murad, despre lecțiile învățate ca om de afaceri: cum a reușit să strângă o avere?

Mohammad Murad este unul din cei mai cunoscuți afaceriști de la noi și unul din cei mai bogați din țară. Bărbatul a intrat în lumea aceasta în urmă cu 30 de ani, iar în timp a observat cum merge piața în această direcție și ce lecții a trebuit să învețe până să atingă succesul.

Acesta și-a dorit să devină medic, dar dorința de a-și pune în aplicare planurile și de a face mulți bani a fost chiar mai arzătoare, așa că nu a mai stat prea mult pe gânduri și a intrat în lumea afacerilor. Murad a ajuns în România în anul 1983 pentru a studia medicina.

El provine dintr-o familie cu 9 frați, iar la îndemul părinților a părăsit meleagurile natale pentru o viață mai bună. Timp de patru ani s-a dedicat studiului și a urmat cursurile Facultății de Medicină din Iași trei ani și un an la București, ulterior la finalizare a lucrat de doi ani la Spitalul Colentina ca medic neurolog.

„Din prima zi nu m-am simţit străin în România. Primii trei ani de facultate i-am făcut la Iaşi, care e un oraş superb şi cu o cultură specială. Exista, faţă de astăzi, o mai bună pregătire a studenţilor. După trei ani de Iaşi am venit la Bucureşti”, a spus Mohammad Murat.

„Dacă nu iei vreo trei ţepe, nu eşti om de afaceri”

În anul 1991 a pus pe picioare prima afacere, iar după două eșecuri a hotărât să devină antreprenor cu acte în regulă. La un an distanță se bucura de deschiderea primului restaurant Spring Time, iar chiar dacă nu avea experiență acesta a reușit să se folosească de cunoștințele prinse din țara natală.

De-a lungul anilor a cunoscut succesul în alimentația publică, turism și imobiliare. În tot acest timp a învățat din greșeli și a recunoscut că dacă nu iei câteva țepe ca om de afaceri nu faci cu adevărat cunoștință cu domeniul.

„Dacă nu iei vreo trei ţepe, nu eşti om de afaceri. Prima ţeapă a fost Pisica Neagră şi a doua Prometeu, prin care am făcut vreo cinci magazine în ţară şi apoi m-am trezit că asociatul meu, tot român, a luat ştampila şi a trecut spaţiile pe numele lui”, a mărturisit omul de afaceri, arată wowbiz.ro.