Cum a apărut, de fapt, numele mașinilor Mercedes. Povestea fetiței care a inspirat tot
Majoritatea brandurilor cunoscute azi, poartă un nume de familie. Dar acesta nu este și cazul omului de afaceri Emil Jellinek, care și-a găsit inspirația după prenumele fiicei sale, pe vremea când aceasta avea numai 11 ani. Încă de când s-a născut, a realizat că îi va purta noroc în viață.
Cum a apărut numele mașinilor Mercedes-Benz
Emil Jellinek s-a născut la Leipzig, în Germania, pe data de 6 aprilie 1853. În copilărie, acesta a luat lecții particulare vreme de câțiva ani, dar mai târziu i-a fost greu să rămână și să învețe la școală. La numai 17 ani, a fost angajat ca funcționar al companiei feroviare Rotkosteletz Nord-Vest și a plecat de acolo după doi ani. Emil Jellinek a plecat la Tetouan, în Maroc, ca agent consular și s-a căsătorit cu o franțuzioaică, notează Mercedes-Benz.com.
Mercedes Jellinek, fiica omului de afaceri, s-a născut în anul 1889. iar tatăl ei a simțit mereu că fata avea să îi poarte noroc.
Afacerile lui au fost atât de profitabile, încât s-a mutat la Nisa, în Franța, de unde și-a cumpărat și primul vehicul: un triciclu De Dion-Buton. A urmat apoi o Léon-Bollée cu trei roți, iar apoi o trăsură marca Benz cu patru locuri. Un articol din ziar i-a atras atenția lui Jellinek asupra Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). În anul 1897, aacesta a călătorit în districtul Cannstatt din Stuttgart ca să viziteze fabrica Daimler și pentru a comanda primul său autoturism Daimler.
Mașina, cu o viteză maximă de 24 km/h s-a dovedit a fi lentă pentru Emil Jellinek, cerând o viteză maximă de 40 km/h și comandând alte două vehicule: Daimler ”Phoenix”.
Acesta avea și o casă mare la Nisa și relații bune cu cei care făceau parte din lumea finanțelor internaționale și și-a mărit activitățile de tranzacționare auto, promovând și vânzând vehicule Daimler începând cu anul 1898. Apoi, a început a avea o pasiune pentru cursele de mașini.
Astfel, Jellinek și DMG au încheiat un acord care se referă la vânzarea de vehicule și motoare. Mai mult, au convenit să dezvolte o nouă formă de motor care să poarte numele ”Daimler-Mercedes”. După aproximativ două săptămâni, Jellinek a comandat 36 de vehicule pentru un preț total de aproximativ trei milioane de euro, în banii de astăzi.
I-a pus numele fiicei lui
Câteva săptămâni mai târziu, acesta a comandat încă 36 de vehicule, toate cu motoare de opt cai putere. În anul 1901, DMG a livrat și prima mașină echipată noul motor lui Jeliinek, o mașină de curse de 35 cai putere, căreia i-a pus numele Mercedes, după numele fiicei lui. Acest prim Mercedes. dezvoltat de inginerul șef al DMG, Wilhelm Maybach, a provocat senzație pe măsură ce noul secol a trecut. Cu centrul de greutate scăzut, cadrul de oțel presat, motor ușor, dar puternic, așa cum este recunoscut drept primul automobil modern.
Mașinile de curse Mercedes s-au dovedit a fi imbatabile, iar asta a ajutat ca brandul să devină foarte cunoscut. Astfel, la data de 23 iunie 1902, ”Mercedes” a fost înregistrat ca nume de marcă și protejat legal pe 26 septembrie. În iunie 1903, Emil Jellinek a obținut și permisiunea de a se numi Jellinek-Mercedes în viitor.
În anul 1909, acesta s-a retras din activitatea auto și s-a dedicat îndatoririlor sale de șef aș consulatului austro-ungar din Monaco. Până la moartea sa, la 21 ianuarie 1918, Emil Jellinek a rămas un observator interesat al ingineriei auto. Ulterior, în urma colaborării lui Daimler cu inginerul Karl Benz, s-a trecut la brandul de Mercedes-Benz.
În anul 1929, fiica sa a murit din cauza cancerului osos, fără să împlinească vârsta de 40 de ani. În Stuttgart, Germania, se poate vizita muzeul Mercedes-Benz.