Deși niciun război nu a fost bun, cu toate astea, războiul din Ucraina a devenit unul din cele mai urmărite pe posturile TV din toată lumea. Pe plan local, odată cu declanșarea conflictului, audiențele posturilor de știri din România au câștigat procente importante, când vine vorba de audiențe, în detrimentul celor generaliste, precum PRO TV, Kanal D, sau Antena 1. Luna martie a adus celor de la Digi24, Antena 3, România TV și Realitatea Plus un număr important de telespectatori.
Luna martie, luna în care Putin a decis să invadeze Ucraina, a fost luna cu cele mai mari audiențe tv, cel puțin pe plan local. Dacă în februarie rating-ul Antena 3, de exemplu, era unul moderat, în luna următoare, a avut cea mai mare creștere din media românească, ajungând la cel puțin 300.000 de telespectatori pe minut, conform celor de la Kantar Media.
Paradoxal, România TV a urcat pe locul doi, detronând Digi 24, având un rating de aproximativ 288.000 de români în fața micilor ecrane.
În comparație cu luna februarie, când avea 87.000 de telespectatori în fața televizoarelor, în martie audiența a crescut la 114.000 de români, ceea ce înseamnă un plus de 27.000 de telespectatori în luna în care a fost declanșat conflictul din Ucraina.
Realitatea Plus și B1Tv au avut și în luna martie un rating mediu, Realitatea câștigând doar 6.000 de telespectatori față de luna februarie, iar B1TV doar 5.000 de români.
Deși au încercat să-și diversifice programele, posturile generaliste, precum PRO TV, Antena 1, Kanal D, sau Prima TV, nu au reușit să-și mențină rating-urile ca până acum.
Conform Kantar Media, postul din Pache Protopopescu a pierdut în martie nu mai puțin de 63.000 de români. La concurență, la Antena 1 au fost pierduți 37.000 de telespectatori.
De cealaltă parte, după ce a pierdut și „Survivor România”, acum la PRO TV, Kanal D a înregistrat o scădere a numărului de telespectatori cu 41.000 de români.
Prima TV, deși a anunțat lansarea mai multor noi posturi tematice, a pierdut aproape 2.000 de telespectatori, iar TVR 1 a înregistrat o pierdere de aproape 10.000 de telespectatori.
Posturile tematice de sport, precum Digi Sport, au înregistrat și ele scăderi în audiențe, conform Kantar Media. În cazul posturilor din grupul Digi, cifra a ajuns la 10.000 de români care au decis să nu mai urmărească canalele.
Celelalte posturi, de nișă, precum Antena Stars, Happy Channel și Național TV au avut creșteri în audiențe, cuprinse între 2.000 și 7.000 de noi telespectatori.