Criza britanicilor: nu mai au pitici de grădină. Cum îi poate salva un român

de: Ana Chivu
19 04. 2021

Britanicii au intrat în criză de…pitici! Există totuși tocmai un român care ar putea să-i „salveze” și să le rezolve problema. Ce se întâmplă în Marea Britanie și de unde a apărut blocajul?

Criză de pitici de grădină în Marea Britanie. Un român ar putea să le sară în ajutor

Blocaj surprinzător! Cei mai afectați de blocajul din Canalul Suez au fost britanicii, care au intrat în criză de pitici de grădină. Salvatorul lor ar putea să fie chiar un român. Concret, este vorba despre Nea’ Becu, care ar putea să facă gelos pe oricine cu colecția sa impresionantă de pitici.

Cel din urmă are nu mai puțin de 400 de pitici și aproximativ 200 de decorațiuni pentru acvariu. Bărbatul a fost profesor de arte plastice, iar în urmă cu 25 de ani s-a apucat de făcut pitici de grădină.

Acesta este cunoscut pentru ceea ce face, iar cea mai mare comandă a fost chiar din partea unu american pentru care a făcut 800 de pitici. „L-am făcut pe Lenin, pe Stalin, pe Hitler, pe Napoleon şi pe dracu. A venit unu, voia 20 de draci. Păi cum? Păi zice lumea în sat, zice că sunt al dracu. Şi am pus pe gard 20 de draci.

A venit poliţia o dată, acum patru ani, că a dat cineva telefon că s-a spânzurat ăla de la pitici. Că era pomul verde, că nu văzuse de afară ce era, că era poarta închisă. Şi a luat plasă“, spune Nea Becu, citat de alephnews.ro. Nea’ Becu face astfel de figurine de-o viață, așa că sigur ar putea să fie salvarea britanicilor.

Context

Canalul Suez a fost blocat complet după ce o navă de mari dimensiuni a eșuat. Totul s-a petrecut în urmă cu aproximativ o lună. Canalul în cauză este o rută vitală pentru comerțul internațional care face legătura dintre Marea Mediterană și Oceanul Indian, prin Marea Roșie.

Nava care a fost blocată de-a curmezișul canalului are 220.000 de tone și 400 de metri lungime. Operatorul navei a declarat pentru France Presse că „nava a eșuat după ce a fost lovită de o rafală puternică de vânt.”  Repunerea pe linia de plutire a costat un miliard de dolari, iar nava nu are voie să plece până ce proprietarii nu achită factura.

Suma acoperă astfel cheltuielile cu echipamentele și utilajele folosite, deteriorarea canalului și forța de muncă a 800 de oameni. Incidentul a făcut ca în șase zile să lase în așteptare pe apă nu mai puțin de alte 400 de nave încărcate inclusiv cu mărfuri sensibile, cum ar fi animale vii.