Cristina Bâtlan de la Imperiul Leilor a pornit de jos. Povestea de succes a unei românce cu ambiție EXCLUSIV

de: Denisa Macovei
07 02. 2022

Nu există femeie care să nu fie pasionată de pantofi și să nu o invidieze pe Cristina Bâtlan, fondatoarea unui brand de renume. Totuși, ceea ce femeile nu știu este că până să ajungă să producă 1.000 de perechi de pantofi pe zi și să aibă o colecție impresionantă în propriul dressing, investitorul de la „Imperiul Leilor” și-a stricat o sumedenie de haine și pantofi pentru a-și creea produse unicat, cu care să atragă toate privirile. Se întâmpla chiar în vremea comunismului, când era doar un copil.

Cristina Bâtlan: „Prima pereche de espadrile mi-am făcut-o la 11 ani, erau din jeans și i-am lipit cu aracet”

A debutat în industria modei la 19 ani, însă a luat contact cu ea pe când avea doar 6 ani și mergea împreună cu mama ei la târgurile de textile. Profitând de perioada comunismului, Cristina Bâtlan și-a dorit ca și femeile din România să fie la fel de frumos îmbrăcate și accesorizate precum cele din afara granițelor. Nu a urmat drumul mamei sale, ci a ales să producă pantofi, nu rochii și compleuri.

„Să produci haine este mult mai ușor decât să produci pantofi, însă eu am un caracter ambițios și nu am ales niciodată cărările bătătorite. Mai mult decât atât, am simțit că femeile din România merită și au nevoie de un produs de cea mai înaltă calitate Made în România, dar comparabil cu cea mai înaltă calitate a caselor de modă din afară, care deja aveau zeci de ani de istorie”, ne-a declarat Cristina Bâtlan.

Fascinată de locul de muncă al mamei sale

Înainte să o ia pe acest drum s-a asigurat că are competențe în domeniul în care vrea să facă o carieră. Astfel că era doar o puștoaică pe vremea când își făcea proprii pantofi, mai precis îi stiliza astfel încât să nu fie la fel ca celelalte colege.

„Mama mea lucra în industria textilă, așa că aveam acces la zona de creație unde îmi confecționam singură haine. De fapt, prima pereche de espadrile mi-am făcut-o la 11 ani, erau din jeans și i-am lipit cu aracet.

Nu găseam nimic pe vremea aceea și mă fascina unde lucra mama mea pentru că aveam contact cu târgurile de modă, show-urile de modă unde participam de la 6 ani”, ne-a mai spus Cristina Bâtlan.

Creatoarea a mai completat că speră ca fiul ei să rămână în același domeniu, mai ales că a remarcat că are spirit de afacerist. „Are spirit antreprenorial, iar dacă își va dori poate activa cu succes în domeniul de fashion”.

Cristina Bâtlan nu a vrut un nume românesc pentru brand-ul ei

Deși a pornit pe acest drum într-o perioadă în care România nu avea niciun producător local de pantofi sau genți, în comunism românii produceau pentru Rusia, Europa de Est sau Polonia, însă nu sub un nume propriu, Cristina Bâtlan nu și-a dorit ca brand-ul ei să poarte un nume autentic românesc.

Nu pentru că a vrut să-și ascundă originile, ci pentru că a căutat un nume ca mesaj pentru ceea ce a vrut să transmită încă de la început…aristocrație.

„Ideea numelui mi-a venit de la pisicile aristocrate, din dorința de a aduce în prim plan aristocrația care în România comunistă s-a pierdut”, ne-a mai povestit Bâtlan.

Investește constant și în alte domenii

În prezent, Cristina Bâtlan nu se mai rezumă la crearea de pantofi și genți, ci îi place să ajute și alți antreprenori la început de drum. Emisiunea „Imperiul Leilor” acolo unde este unul dintre investitori, i-a deschis noi oportunități de business, ocazii pe care Cristina nu a vrut să le rateze.

Acum lucrează în paralel la mai multe proiecte. „În acest moment, am în derulare două afaceri despre care pot să spun că s-au conturat și pot deveni afaceri de succes și urmează să fie lansate și altele”, ne-a mai declarat femeia de afaceri.