Cristiano Ronaldo și-a dat „gol” propriului buget. Starul portughez de la Manchester United este un adevărat campion și când vine vorba de averea și de afacerile sale. Lusitanul câștigă mulți bani nu doar din fotbal, ci și din mutele contracte de publicitate și de imagine pe care le are. De asemenea, el este proprietarul unor afaceri importante în diferite domenii. Dar golgheterul Ronaldo reușește să dea, uneori, un „gol” chiar propriilor venituri, așa cum s-a înttâmplat cu apartamentul de lux pe care-l deținea în New York.
Cristiano Ronaldo și-a dat „gol” propriului buget. CR7 este faimos prin toate recordurile pe care le deține în plan fotbalistic. Cel mai bun marcator din istorie, și la nivel de naționale, și la Real Madrid, a strâns o avere considerabilă. Forbes l-a anunțat drept primulsportiv care ar fi strâns 1 miliard de dolari, deși întâietatea e disputată cu jucătorul de golf, Tiger Woods și cu fostul star NBA, Michael Jordan.
Oricum ar fi, averea lui Ronaldo, după scăderea taxelor și a cheltuielilor, este estimată la peste 500 de milioane de euro, dar e în continuă creștere. Și asta, nu neapărat prin salariul de 23 de milioane de euro de la Manchester United, ci mai ales datorită veniturilor din alte domenii. Ronaldo a devenit, de curând, prima persoană cu 400 de milioane de urmăritori pe Instagram. Acest lucru i-a adus numai anul trecut, venituri de 40 de milioane de euro.
Cristiano Ronaldo a semnat un contract pe viață cu Nike, care îi va aduce câteva sute de milioane de euro (2,5 milioane de euro pe lună), și, în plus, mai reprezintă fața unor companii de top mondial, precum Armani, Tag Heuer, Herbalife, Clear, PokerStars și Castrol.
El s-a lansat și în domeniul hotelier, deschizând, în 2016, două hoteluri cu același nume: Pesanta CR7. Unul este situat în Funchal, localitatea sa natala și un centru turistic important al Portugaliei, și celălalt în Lisabona. Ulterior, încă un asemenea hotel a fost deschis și în New York, urmând și altele, în la Paris, la Marrakech și Manchester.
O altă afacere importantă în portofoliul starului portughez este cea a clinicilor de implant de păr. Pe primele două le-a pornit în Spania, în 2019, la Madrid și la Marbella, urmate de alte zece, în întreaga lume.
Cristiano Ronaldo este un brand și în industria de îmbrăcăminte. CR7 are propria linie de lenjerie intimă, una de jeans, iar anul trecut și-a lansat marca de ochelari. Totuși, portughezul a ratat una dintre investițiile sale.
E vorba de apartamentul de lux pe care fotbalistul l-a cumpărat în 2015, în celebrul Trump Tower din New York, de la numărul 721 de pe Fifth Avenue. Locuința de 300 de metri patrați l-a costat, la acea oră, 18,5 milioane de dolari, aproximativ 16 milioane de euro.
Dar, în un an mai târziu, deținătorul clădirii, Donald Trump, a devenit președintele SUA. Conform The Sun, Ronaldo a fost presat de fanii săi să se delimiteze de Trump și de politica acestuia, renunțând la apartamentul din clădirea respectivă. Ronaldo a pus locuința în vânzare, în 2019, pentru 9 milioane de dolari.
Lipsa de clienți și izbucnirea pandemiei l-au făcut pe portughez să mai coboare prețul, în mai 2021, până la 7,75 milioane de dolari, circa 6,84 milioane de euro. Nici așa nu a avut mai mult noroc.
Conform as.com, Ronaldo a reușit, până la urmă, să vândă apartamentul, însă pentru „doar” 7,28 milioane de dolari, aproximativ 6,3 milioane de euro. Un simplu calcul ne arată că portughezul și-a înscris un „gol” de 10 milioane de euro cu ceea ce trebuia să fie o investiție bănoasă.
Foto: Facebook/Cristiano Ronaldo