Nu de puține ori ni s-a întâmplat să rămânem fără curent electric, sau fără gaze. Până acum aceste pene de curent sau lipsa gazelor nu erau compensate. În urma unei decizii a ANRE, românii vor primi compensații. Compensațiile vor fi acordate de distribuitorii de servicii, și vor fi regăsite pe facturile emise.
În ultimii ani, datorită suprasolicitării rețelelor de energie electrică, mulți români s-au trezit fără curent în case. Același lucru s-a întâmplat și în cazul distribuției de gaze naturale către persoanele fizice. În Legea energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, nu au existat până la acest moment specificate moduri de compensare a clienților finali în urma unor astfel de defecțiuni.
Din acest an lucrurile se vor schimba. ANRE a emis un ordin care modifică Legea energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, prin care impune o formă de compensare a românilor în cazul în care apar astfel de situații nedorite.
Conform ordinului emis de ANRE, toți furnizorii de servicii, fie electricitate, fie gaze naturale, sunt obligați acum să emită compensații celor care ajung în astfel de situații.
ANRE a emis ordinul în data de 15 iunie, anul curent, și a intrat în vigoare odată cu publicarea sa în Monitorul Oficial.
Decizia de a modifica Legea energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012 vine după ce mai mulți clienți finali au trimis către ANRE reclamații cu privire la penele de curent sau lipsa de gaze.
Odată cu liberalizarea pieței de energie electrică și gaze naturale, și modificarea termenilor contractuali, era necesară o astfel de măsură de compensație în cazul defecțiunilor voluntare sau involuntare.
Așa se face că ANRE cere acum distribuitorilor de astfel de servicii, chiar și pentru o defecțiune de trei secunde, să emită compensații către clienți.
În același ordin se mai impune ca distribuitorul aflat într-o astfel de situație să preia reclamația clientului la maxim 20 de minute de la declanșarea defecțiunii.
Compensațiile se vor regăsi pe facturi, spune ANRE, sub forma unor reduceri substanțiale la factura finală pe luna în care a avut loc defecțiunea, după cum urmează:
Conform ghidului emis de ANRE, într-o situație primul lucru este să anunțăm distribuitorul cu privire la defecțiune. Reclamația se poate face atât telefonic, e-mail sau în format electronic către distribuitorul nostru, fie de gaze fie energie electrică.
Distribuitorii sunt obligați ca între 30 de secunde și maxim 20 de minute să preia apelul și reclamația, urmând ca mai apoi să soluționeze incidentul.
În cazul în care nu se soluționează în timp util incidentul, respectivul distribuitor este obligat acum să emită compensații pe factura clientului, sub forma de reduceri la prețul final de plată.