Companiile de asigurări au ajuns să urască anumite mărci de mașini din cauza prețului pieselor de schimb. Partea cea mai nostimă e că, în România, cele mai populare sunt chiar aceste mărci, iar Dacia se numără printre ele, evident. Ce loc ocupă? O să fii surprins, în ciuda faptului că toată lumea spune că piesele Dacia sunt ieftine.
E un lucru cert: mașina este unul dintre cele mai costisitoare obiecte pe care le au oamenii într-o țară civilizată. Fie că e nouă sau veche, mașina îți scoate o mulțime de bani din buzunar. Ceva mai mult noroc ai cu asigurările RCA și CASCO, pentru că, în caz de accident, reparațiile sunt suportate de asiguratori. Nu ai mereu un rezultat mulțumitor, dar tot e mai bine decât să-ți cheltui veniturile pe ultimele șase luni pentru un „fier”.
Sunt, însă, situații când n-ai cum să te folosești de banii asiguratorului și trebuie să-ți iei tu piesele auto când se defectează ceva.
Biroul Aisguratorilor de Autovehicule din România (BAAR) a realizat anul trecut o analiză privind dinamica prețurilor pieselor auto pentru perioada 2016 – 2018 și s-a observat, deloc surprinzător, că prețurile au crescut foarte mult. S-a luat ca eșalon doar cele mai populare mărci din România, adică Dacia, Volkswagen, Opel și Ford.
BAAR a analizat evoluția prețului mediu anual al principalelor piese de schimb, cele care sunt cele mai cumpărate de români. Din 2016 până în 2018, prețurile au crescut cu până la 39% în cazul anumitor piese, care este mult și pentru evoluția cursului leu/euro.
Cele mai cumpărate piese de schimb sunt farurile, mai ales farul dreapta (asta spune multe despre cât de atenți sunt șoferii în trafic, deoarece, în general, farul dreapta ajunge să fie distrus din vina șoferului mașinii respective).
Cele mai mari scumpiri s-au înregistrat la Volkswagen, de 27,37% în cei doi ani menționați. La aceeași marcă, radiatoarele s-au scumpit cu până la 35%, în timp ce farul dreapta, cu până la 29%.
Pe locul al doilea se află, surpriză, Dacia, în cazul căreia, prețurile la piese au crescut cu până la 23%. La Dacia, cel mai mult s-a scumpit traversa inferioară față, cu aproape 39%. La faruri, prețurile au crescut cu 22% la cel drept și 24% la cel stâng.
Pe locul al treilea se află Ford, cu creșteri de prețuri mai mici, de 20%, dar tot au crescut și aici. La Ford, farul dreapta a crescut cu 33,77%, iar cel stâng cu 30%.
În perioada menționată, proprietarii de Opel au fost cei mai fericiți pentru că piesele lor nu s-au scumpit decât cu vreo 18%.
Nu te lăsa, însă, indus în eroare de aceste cifre. Creșterea prețului nu înseamnă că duce la unul mai mare decât la alte mărci. Prin urmare, chiar dacă la Dacia au crescut prețurile pieselor, tot sunt cele mai ieftine, față de Ford, Volkswagen sau Opel.