Compania care deține PRO TV s-a vândut. Suma uriașă pentru care s-a făcut tranzacția. Cine e miliardarul care a luat-o
Compania-mamă care deține PRO TV s-a vândut. La începutul lunii octombrie, se anunța că tranzacția este ”o chestiune de câteva zile”. Acum, operațiunea s-a concluzionat. Cu ce sumă s-a vândut și cine e miliardarul care a luat-o?
Compania care deține PRO TV s-a vândut
Agenția de presă Reuters, care citează publicațiile bulgare și cehe, a anunțat, la începutul lunii octombrie, că ”nava-mamă” PRO TV este la un pas să fie vândută către grupul de investiții ceh PPF, controlat de cel mai bogat om din Cehia, Petr Kellner. Acum, ansamblul străin a încheiat discuțiile privind achiziția unei părți majoritare din Centrul European Media Enterprises (CME), de la conglomeratul american AT&T. Potrivit anunțului, este vorba despre o tranzacţie evaluată la aproximativ 2,1 miliarde de dolari.
Duminică seară, 27 octombrie, CME a informat că operațiunea s-a concluzionat. Conform anunțului, tranzacția a primit aprobarea AT&T, cel mai mare acționar al CME după fuziunea cu Time Warner. Vânzarea urmează să fie finalizată la mijlocul anului viitor, după ce va primi toate aprobările necesare. Petr Kellner, principalul acționar din PPF, a dat asigurări că nu va efectua modificări semnificative în operațiunile CME.
Analiza strategică a fost finalizată
„Aşa cum ştiţi, în luna martie, Consiliul de Directori a format un Comitet Special şi a lansat un proces pentru a identifica şi a evalua posibilele alternative stratgice pentru companie. Această analiză strategică a fost finalizată, iar astăzi am anunţat că CME va fi achiziţionată de un afiliat al Grupului PPF N.V., o companie care are rezultate de succes în mai multe afaceri din domenii diferite.
Suntem încântaţi că Grupul PPF este bine finanţat şi că înţelege ca şi noi importanţa conţinutului local şi capacitatea sa de a face audienţe mari. În aceată parte a lumii este bine cunoscută capacitatea televiziunii de a face divertisment şi credem că acest anunţ reflectă o perspectivă similară a PPF legată de importanţa televiziunii ca mijloc de publicitate. Credem că acţionarii vor beneficia de pe urma capacităţii voastre de producţie şi se vor baza pe rezultatele de succes susţinute şi de rezultatele financiare”, este mesajul intern transmis angajaților PRO TV.