Codul Rutier 2020. Apar amenzi noi, de 21 și 100 de puncte-amendă. Ce gafe majore aduc pedepse aspre

Apar amenzi noi, de 21 si 100 de puncte-amenda

Se vor da amenzi noi, între 21 și 100 de puncte amendă, pentru cei implicați în ridicarea mașinilor parcate ilegal. Potrivit unei propuneri a unor parlamentari, cei implicați în ridicarea de mașini, autorități locale, firme, vor trebui să respecte niște tarife atunci când vor ridica mașinile. Vor exista sume fixe atât pentru ridicare, tractare, precum și staționare. De asemenea, cei ce ridică mașina trebuie să înștiințeze șoferul de tarifele practicate, însă această prevedere este încă o mare necunoscută.

Codul Rutier 2020. Se dau amenzi noi, de 21 și 100 de puncte-amendă. Ce trebuie să știe șoferii care parchează aiurea

Șoferii care își vor parca ilegal mașinile nu vor mai plăti atât cât vor cere cei care le-au ridicat și care practicau de cele mai multe ori tarife nejustificate. Astfel, cei implicați în ridicarea mașinilor vor risca niște amenzi foarte mari, între 2940 și 14000 de lei, în cazul în care nu vor respecta anumite tarife.

De asemenea, șoferii vor plăti pentru recuperarea mașinilor parcate ilegal un set de tarife maxime pentru operațiunile de ridicare, transport și depozitare a mașinilor parcate neregulamentar. Propunerea a fpst făcută de trei parlamentari și se regăsește recent înregistrată pentru dezbatere la Senat, dar mai are un drum lung până să devină lege și să poată fi aplicată.

Cei implicati in ridicarea masinilor risca amenzi substantiale daca nu respecta anumite tarife
Cei implicati in ridicarea masinilor risca amenzi substantiale daca nu respecta anumite tarife

Șoferii nu vor plăti mai mult de 100 de lei pentru ridicare

Ideea parlamentarilor care au propus-o este aceea ca niciun cuantum de amendă la nivel local să nu depășească:

pentru mașinile mici, până la cinci tone: 100 de lei pentru ridicare, 3 lei pe kilometru pentru transport și 2,5 lei pentru fiecare oră de depozitare;

pentru mașinile mari: 150 de lei pentru ridicare, 4,5 lei pe kilometru pentru transport și 5 lei pentru fiecare oră de depozitare.

Șoferul ar trebui informat asupra tarifelor

Propunerea mai prevede ca, în momentul ridicării, să se comunice proprietarului mașinii ce tarife ar avea de plătit pentru a recupera mașina. Propunerea nu arată însă și cum ar trebui să se facă acest lucru, întrucât cei mai mulți dintre șoferii care parchează ilega se trezesc pur și simplu fără mașină.

De asemenea, pentru a forța autoritățile să respecte aceste tarife maxime stabilite prin lege, parlamentarii care au propus acest document vin cu o serie de amenzi, aplicabile, având în vedere că ceea ce se modifică e Codul rutier, de către poliția rutieră: o sancțiune între 21 și 100 de puncte-amendă, în contextul în care este 140 de lei punctul, pentru nerespectarea tarifelor și o alta, la fel, pentru neanunțarea proprietarului, la momentul ridicării, cu privire la costuri.

Amenzile pentru cei implicați în ridicarea mașinilor, indexate

Din când în când, tarifele maxime vor putea fi indexate de către Guvern. Cei trei parlamentari care au făcut propunerea spun că din cauza lipsei unor standarde de cost, se ajunge la situații excesive, în care se percep prea mulți bani ca tarif de ridicare, recuperare și staționare.

Este adevărat, la momentul prezent, fiecare consiliu local poate stabili, în funcție de firma cu care contractează pentru serviciile de ridicare, tarife mai mici sau mai mari, însă au apărut discrepanțe mari între tarifele stabilite într-un oraș și în altul, atunci când măsura a început să fie pusă încet, încet în aplicare, prin unele localități țară.

În 2019, în București ridicarea mașinii îl costa pe un șofer 600 de lei

În București, ridicarea autoturismelor în baza unei decizii luate la nivelul consiliului general al Bucureștiului se face de un an încoace, dar se aplica și până atunci în unele sectoare, impunându-se la nivelul lunii august 2019 o taxă de 200 de lei pentru simpla ridicare, una de 150 de lei pentru transport și una de 150 de lei pe zi pentru staționarea într-un garaj special amenajat.

Astfel, față de ce propun cei trei parlamentari, în prezent se aplică tarife nu doar cu mult mai mari, destul de diferite de la județ la județ, dar sunt aplicate taxe ce se calculează într-un mod drastic. Spre exemplu, se plătește o zi întreagă de depozitare, deși, poate, șoferul își ia mașina în câteva ore, sau se percepe un tarif de transport fix, independent de alte variabile de calcul, cum ar fi distanța unde este dus autovehiculul.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI