Cod Rutier 2020. Motivele pentru care îți poate fi suspendat permisul de conducere pentru 90 de zile

de: Andrei Simion
18 02. 2020

Codul rutier va suferi noi modificări majore din iulie 2020. Conform Ordonanței de urgență nr. 13/2020 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, s-au mai produs câteva schimbări de care orice participant la trafic, în calitate de șofer trebuie să țină cont.

Cod Rutier 2020

În ultima perioadă actualul guvern a tot venit cu modificări la Codul Rutier, modificări care vor intra în vigoare din iulie 2020, cu câteva excepții, dar marea majoritate a noilor modifcări sunt mai drastice. Șoferii ar trebui să respecte o obligație deja existentă în Codul Rutier, dar care este des trecută cu vederea de ei. Ce propunere legislativă este în dezbaterea senatorilor și ce ar trebui să ia la cunoștință conducătorii auto?

Motivele pentru care îți poate fi suspendat permisul de conducere pentru 90 de zile

Potrivit noilor modificări ale Codului Rutier, modificări ce vor intra în vigoare din iulie, anul acesta, conducătorii auto riscă suspendarea permisului auto pentru 90 de zile pentru conducerea sub influența alcoolului, dacă fapta nu constituie infracțiune. Sancțiunea se aplică și pentru conducerea vehiculului cu probleme la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcție, dar și pentru neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată dacă barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau dacă semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt active.

Cod Rutier 2020. Motivele pentru care îți poate fi suspendat permisul de conducere pentru 90 de zile

Mai mult, depășirea cu peste 50 km/h a vitezei maxime admise pe drumul respectiv va fi sancționată cu suspendarea permisului pentru 90 de zile. În cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai săvârșește, într-un interval de 6 luni de la data restituirii permisului de conducere, din nou o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3) şi art. 102 alin. (3), perioada de suspendare se majorează cu încă 30 de zile.

Tot odată cu intrarea în vigoare a noilor modificări, conducătorii auto trebuie să utilizeze faza scurtă și pe drumurile naționale, nu doar pe cele europene ca până acum. Documentul care se află în dezbatere ar putea să-i oblige pe șoferi să folosească luminile de întâlnire atunci când circulă pe timpul de zi pe drumurile naționale. Obligația în cauză există și la momentul actual, dar doar pentru cei care circulă pe drumuri expres sau pe autostrăzi și este valabilă și în cazul șoferilor de tractoare agricole sau forestiere.

Se arată că propunerea legislativă este destinată completării legislației naționale din domeniul circulației rutiere în condițiile în care legislația rutieră stabilește obligația de a folosi faza scurtă în afara localităților. Scopul este unul simplu de dedus: reducerea numărului de accidente auto. Câteva drumuri poti fi, însă, încadrate în categorii diferite: drumul național (DN 1 — București – Ploiești – Brașov – Cluj-Napoca – Oradea) se suprapune, cel puțin între București și Brașov, cu drumul european 60 (E60 — Brest, Franța – Irkeshtam, Kîrghîzstan).