Toată lumea știe astăzi restaurantele Mc Donald’s, iar faptul că tehnologiile au evoluat este o certitudine. Dar, se pare că n a fost de bun augur pentru lanțul de restaurante, mai ales după ce clienților McDonald’s nu le-a venit să creadă ce au primit când au comandat cu ajutorul AI. Ca urmare a acestor situații, compania a renunțat imediat la inteligența artificială.
În ultimii doi ani, cel puțin, inteligența artificială pare că a acaparat aproape toate domeniile. Se pare că și celebrul lanț de restaurante McDonald’s au decis să introducă, cel puțin experimental, sisteme bazate pe AI.
După ce și-a dat seama din timp de potențialul inteligenței artificiale, McDonald’s și-a lansat parteneriatul cu IBM în 2021, anunțând dezvoltarea tehnologiei AOT (Automated Order Taking) pentru a crea o experiență de comandă mai convenabilă și mai practică atât pentru clienți, cât și pentru echipele din restaurante.
Cu toate acestea, în ciuda faptului că produsul dezvoltat în urma acestei colaborări este unul dintre cele mai competitive din industrie, lanțul de fast-food a decis să facă un pas înapoi în ceea ce privește posibilitatea de a integra tehnologia AOT în restaurantele sale. În ceea ce privește inteligența artificială, însă, McDonald’s pare mai mult decât convins că vrea să o integreze în oferta sa.
Dar, conform celor mai recente informații, McDonald’s și Inteligența artificială nu par a fi o combinație posibilă. Sau cel puțin nu deocamdată. În ultimele zile, de fapt, celebrul lanț de fast-food a decis să suspende sistemul de comenzi asistate de inteligență artificială pe care îl testa în peste 100 de restaurante drive-thru din Statele Unite.
După ce a intrat într-o colaborare cu IBM pentru a dezvolta și testa o inteligență artificială care să sprijine comenzile clienților la McDrive, McDonald’s face acum un pas înapoi în ceea ce privește investiția în acest sector, anunțând că intenționează să suspende colaborarea cu IBM.
Unul din motivele pentru care a decis să renunțe la aceste sisteme, se datorează și reacției clienților din restaurantele sale americane, aceștia invadând rețelele de socializare cu clipuri în care arată ce primeau atunci când plasau comenzile, prin intermediul tehnologiilor implementate.
Spre exemplu, un client avea să publice un filmuleț în care sistemul, asistat de IA, recomanda să adauge bacon la înghețată, iar în alt caz, unui alt client comandase celebrele nuggets, iar sistemul, în loc de 20 de bucăți, avea să introducă nu mai puțin de 2000 de bucăți de nuggets.
După mai multe astfel de situații și reclamații, majoritatea venite din partea clienților care au testat noile sisteme, compania avea să emită un comunicat prin care anunța că renunță la inteligența artificială, dar nu fără a preciza că va încerca în viitorul apropiat o altă abordare și un alt partener cu care să dezvolte noi tehnologii.
„După o analiză atentă, McDonald’s a decis să pună capăt parteneriatului actual cu IBM pentru AOT, iar tehnologia va fi scoasă din uz în toate restaurantele care o testează până la 26 iulie 2024″, a declarat Mason Smoot, Chief Restaurant Officer al McDonald’s SUA, într-un comunicat oficial.
Prin urmare, problema nu ar fi atât posibilitatea de a integra inteligența artificială în comenzi, ci mai degrabă colaborarea cu IBM, în ciuda faptului că aceasta a permis lanțului de fast-food să obțină certitudinea că o soluție de comandă vocală va face parte din viitorul companiei, mai ales în zona de restaurante de tip drive.
„Inteligența artificială va face parte în mod clar din automatizarea și eficiența restaurantelor, dar tehnologia este încă la început.
Experiența și angajamentul McDonald’s în ceea ce privește inteligența artificială arată beneficiile potențiale, dar și limitările tehnologiei în prezent”, a declarat expertul în domeniu David Henkes.
Acesta este probabil motivul pentru care celebrul lanț de fast-food a decis să suspende testul. Mai mult de un client, de fapt, s-a plâns că inteligența artificială de la McDrive a greșit comenzile, din cauza faptului că nu a fost capabil să înțeleagă accentele vocale și să distingă vocile de zgomotul de fond, un detaliu care, poate, a convins McDonald’s să oprească aceste sisteme înainte de a continua proiectul.