Brand Finance a calculat înaintea crizei generate de coronavirus, o valoare a sectorului de 20,219 miliarde de euro. Între timp, din cauza pandemiei, mărcile celor mai valoroase cluburi de fotbal din lume s-au micșorat cu 751 de milioane de euro în ultimele luni.
Marca Real Madrid domină în continuare în clasamentul stabilit de Brand Finance Football cu o valoare de 1,419 miliarde de euro. Noua campioană a Spaniei devansându-lepe FC Barcelona și Manchester United, a informat EFE.
Prin cucerirea celui de-al treilea trofeu al său consecutiv în Liga Campionilor, Real Madrid a încheiat sezonul 2017-2018. Însă, în campania următoare a câștigat doar Mondialul Cluburilor. Absența unui succes important, la care s-a adăugat și criza provocată de noul coronavirus, au contribuit la scăderea mărcii sale cu 13,8%.
Chiar și în aceste condiții, cei de la Real Madrid și-au păstrat prima poziție în ierarhia Brand Finance, cu 1,419 miliarde de euro, devansând-o pe marea rivală FC Barcelona, care este estimată la 1,413 miliarde de euro, în creștere cu 1,4%.
Poziția a treia este ocupată de Manchester United cu 1,314 miliarde de euro, în ciuda faptului că gruparea de pe Old Trafford este departe de gloria sportivă din perioada lui Sir Alex Ferguson.
Câștigătoarea ediției trecute a Ligii Campionilor și proaspăta campioană a Marii Britanii, Liverpool ocupă locul al patrulea, depășind-o pe rivala Mancester City, după ce valoarea mărcii ”cormoranilor” a crecut cu 6%, de la 1,119 miliarde euro în 2019 la 1,262 miliarde.