CFR România, decizie radicală. Ce se va întâmpla cu Gara de Nord din București

de: Stan Nicu
07 10. 2023

În sfârșit, cei care merg cu trenul ar putea călători în condiții decente, după ce autoritățile intenționează să renoveze mai multe gări din România. CFR România, decizie radicală. Ce se va întâmpla cu Gara de Nord din București.

Ce se întâmplă cu Gara de Nord. CFR a luat decizia radicală

Opt gări, inclusiv Gara de Nord din București, vor intra în renovare, totul urmând să se facă cu jutorul banilor europeni. Proiectele nu au fost demarate încă din cauza birocrației românești.

Cu mai mult de o mie de oameni care tranzitează zilnci Gara de Nord din București, aceasta este cea mai mare stație feroviară din România. Inaugurată în urmă cu mai bine de 150 de ani, Gara de Nord are nevoie de reparații consistente.

Citește și: La ce pericole se expun cei care merg cu trenul

„Am fost în mai multe gări din străinătate și diferența este foarte, foarte mare. Nu sunt locuri în care poți să astepti, noi stăm în picioare și așteptăm. Mi se pare ciudat că sunt și toate buticurile pe aici, nu mi se pare organizare neapărat”, spune o tânără.

Câte trenuri trec prin Gara de Nord în fiecare zi

”Ar trebui făcute mai multe locuri și acest sistem cu cele 13 căi nu prea e bine organizat. Nu ai loc de nimic pe aici, trebuie să fii atent si la bagaje, că se fură”, spune un alt tânăr, conform stirileprotv.ro.

Cu toate neajnsurile ei, peste 2000 de trenuri pleacă și sosesc zilnic, Gara de Nord, iar aceasta ar urma să devină, în următorii ani, o zonă modernă, având clădiri reabilitate, instalații noi, peroane moderne, precum și facilități pentru persoanele cu deficiențe.

Se vor amenaja zone de așteptare speciale, spații verzi și panouri de informare moderne pentru călători. Proiectul ar urma să coste în jur de 400 de miloane de lei, mare din bani fiind fonduri europene.

Probleme cu licitația

De asemenea, oficialii CFR au infomat că proiectul de modernizare ar urma să dureze 55 de luni, iar de renovare se va ocupa o asociație de două firme românești.

Licitația a fost însă contestată, astfel că oficialii din ministerul Transporturilor trebuie să analizeze din nou ofertele. În plus, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor verifică acum felul în care au fost desemnați câștigătorii licitației.

Citește și: Locul neștiut din Gara de Nord. Puțini știu de el

„E o gară monument istoric și trebuie refăcută pe structura actuală. Gara este foarte veche și șubredă. Nu poate să o facă orice firmă. Gara se dorește a fi o gară modernă, e timpul și momentul”, spune Florin Dobrescu, lider de sindicat CFR SA.