CFR SA anunță că între Gara de Nord și Aeroport vor circula 36 de trenuri pe sens în fiecare zi, 24 de ore din 24, iar intervalul de succedare a acestora va fi de 40 de minute. Deși ele vor circula din 12 decembrie, operatorul feroviar și cei trei colaboratori nu s-au înțeles asupra mersurilor trenurilor pe linia de 19 km.
CFR Infrastructura susține că între Gara de Nord și Aeroport vor circula 36 de trenuri pe sens în fiecare zi, 24 de ore din 24. Intervalul de succedare a trenurilor va fi de 40 de minute. Cu toate acestea, deși acceleratele vor circula din 12 decembrie, CFR SA și cei trei operatori nu s-au înțeles asupra mersului trenurilor pe linia de 19 km. Putem bănui că există neînțelegeri între CFR Călători, Transferoviar și Regio Călători sau neînțelegeri între operatori și CFR SA.
Oricum, mersul trenurilor ar trebui să fie pus la punct în zilele următoare. Un scenariu posibil ar fi cel potrivit căruia cele trei companii nu au căzut de acord în ce proporție să-și împartă numărul de trenuri, cele 72 pe ambele sensuri.
„72 de trenuri vor circula 24h/24h, începând din 12 decembrie, între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă București
Lucrările de dublare a liniei CF executate între Mogoșoaia – Balotești și de construcție a noii linii pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate și recepționate.
♦ Lucrările de modernizare a liniei CF care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost finalizate în proporție de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.
✅ Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat) și construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).
? Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (7,9 km) și construcție linie nouă pentru Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar și o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord București și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute.
? În această perioadă, între CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, și cei trei operatori de transport feroviar de călători, care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută, este în desfășurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linia CF București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, urmând ca din 12 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, să circule și primele garnituri pe ruta directă Gara de Nord – Aeroport”, transmite CFR Infrastructura.