Când se dă în funcțiune trenul între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni pentru oameni

Când se dă în funcțiune trenul între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni pentru oameni
Tronsonul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni din decembrie funcțional

În septembrie, cu fast, președintele Iohannis, alături de alți oficiali ai Guvernului, testa tronsonul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Este prima linie de cale ferată construită în ultimii 30 de ani în România. Ieri, ministrul Bode anunța data la care va putea fi dat în folosință pentru populație.

Gara de Nord – Aeroportul Otopeni din 12 decembrie

Deși se zvonea că va fi dat în folosință la 1 decembrie, Ministrul Transporturilor anunță că data certă este de 12 decembrie. Conform planului de construcție noua linie de cale ferată are o lungime de 19,5 kilometri. De la prima testare, pe cei 8 kilometri, între Mogoşoaia şi Baloteşti, se modernizează linia. Se va realiza o linie dublă și se vor termina cei 3 kilometri de tronson, cât și pasarela peste DN1.

”Am revitalizat proiectele feroviare din zona metropolitană a Bucureştiului. Primul pachet de proiecte va fi finalizat în luna decembrie acest an şi mă refer la conexiunea feroviară între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni prin modernizarea liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, cu cele două contracte, realizarea racordului de cale ferată la Terminalul 1, cei 3 km de racord nou, şi dublarea liniei între Mogoşoaia şi Baloteşti pe cei 7,8 km”, a spus ministrul Bode.

Traseul inclus în noul mers al trenurilor

Tot ieri, Bode, anunța că tronsonul va fi inclus efectiv în noul mers al trenurilor, începând cu aceeași dată, 12 decembrie. Cu alte cuvinte din 12 decembrie românii vor putea folosi noul tronson Gara de Nord – Aeroportul Otopeni.

Tronsnul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, prima linie de cale ferată de după 1989
Tronsonul funcțional din 12 decembrie (Foto Inguam – George Călin)

”Aştept undeva 2-4 decembrie recepţia la terminarea lucrărilor. În proximitatea datei de 12 decembrie vom ştii exact câţi operatori îşi doresc să realizeze aceste curse. Și vom la ştii la ce interval de timp. Sunt îndeplinite condiţiile tehnice pentru ca cei 19,5 km să fie parcurşi undeva în 15-17 minute. Din 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord, vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute.”, a explicat ministrul Lucian Bode.

Reamintim faptul că tronsonul este prima linie de cale ferată construită în România de la zero după 1989. Oficialii spun că este un progres făcut de autorități în a construi într-un timp, relativ, scurt, acest nou tronson. Rămâne să vedem dacă termenul de dare în folosință va fi cel anunțat ieri de ministrul transporturilor, și care vor fi timpii de așteptare.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI