Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile privind procedura de licitație pentru continuarea lucrărilor la porțiunea dintre DN2 și A2, astfel că lucrările pot fi reluate. Noul constructor ar urma să lărgească șoseaua la patru benzi de circulație, pe o anumită porțiune, și să efectueze și alte modernizări.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate să semneze contractul cu firma care se ocupă de modernizarea lotului dintre DN2 și Autostrada A2, parte a Centurii de Nord a Bucureștiului. Acest lucru a devenit posibil după ce unul dintre participanții la licitație, compania CONI, a decis să renunțe la contestația depusă, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins plângerea depusă de un alt participant, Romair.
Ambele firme implicate în licitație, CONI și Romair, solicitaseră CNSC anularea rezultatului procedurii de licitație, susținând că evaluarea CNAIR nu a fost corectă. Constructorul Maristar fusese desemnat câștigător, însă cele două companii contestatoare au cerut reevaluarea ofertelor lor și declararea conformității acestora.
În luna august, CNAIR a desemnat drept câștigătoare asocierea formată din companiile Maristar (România), Hydrostroy și Patstroy (ambele din Bulgaria) pentru realizarea lucrărilor de modernizare a Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, pe un lot de 11 kilometri care include și Pasajul Cernica. Licitația fusese inițial suspendată din cauza numeroaselor clarificări depuse de constructori.
Contractul este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile și prevede o durată totală de execuție de 24 de luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării și 18 luni pentru execuția efectivă a lucrărilor.
Proiectul include extinderea Centurii București Nord la patru benzi pe o lungime de aproximativ 11 kilometri, precum și construcția a trei pasaje rutiere noi:
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a anunțat că semnarea contractului va permite demararea lucrărilor care vor contribui semnificativ la fluidizarea traficului pe Centura de Nord a Capitalei și vor îmbunătăți conectivitatea între diverse rute naționale. Astfel, proiectul va contribui la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zonă și la reducerea timpilor de deplasare pentru șoferii care tranzitează Bucureștiul.
Această modernizare face parte dintr-un plan amplu de reabilitare a infrastructurii de transport din România, având ca scop creșterea siguranței și a eficienței drumurilor naționale. În condițiile în care traficul rutier în jurul Bucureștiului continuă să crească, îmbunătățirea Centurii de Nord este un pas esențial pentru a face față cerințelor tot mai mari de mobilitate.