Încă de pe vremea bunicilor, șoferii foloseau anumite sisteme de prevenire a furtului mașinii personale, mai ales că pe atunci costau mult, nu că azi ar fi altfel. Dar, cu toate astea, invintivi din fire, aveau cea mai bună metodă care există pentru a preveni furtul mașinii. Citește mai departe și vezi despre ce este vorba.
După cum bine știm, românul a fost întotdeauna inventiv, mai ales în vremurile în care nu existau sisteme sofisticate anti-furt, mai ales la Dacia bunicului, luată cu patru sau cinci salarii și cu carnetul de Cec. Așadar, am putea spune că sistemele mecanice tradiționale continuă să fie cele mai bune sisteme antifurt de pe piață.
Furturile de mașini în România și în întreaga Europă nu încetează să crească, numai în ultimul an și conform datelor poliției, furturile de mașini au crescut cu aproximativ 8% , o adevărată criză dacă luăm în considerare că este vorba de aproximativ 100 de mașini pe zi.
În zilele noastre, mașinile au sisteme electronice de protecție foarte sofisticate, astfel încât nu pot fi pornite decât cu cheia, dar hoții de astăzi au înlocuit târnăcopul cu dispozitive electronice specializate în ocolirea măsurilor de securitate ale mașinii, dar și cea mai bună metodă care există pentru a preveni furtul mașinii de pe vremea bunicilor.
Este vorba despre un întrerupător care oprește fluxul de electricitate în interiorul mașinii, împiedicând-o să pornească. În trecut, acestea erau mai simple, iar borna bateriei era chiar complet deconectată, astfel încât, în lipsa curentului electric, să fie imposibil ca motorul să pornească.
Problema este că, dacă elimini fluxul electric, radioul și echipamentele multimedia se pot bloca în mașinile moderne, așa că nu este recomandat. Întrerupătoarele de circuit actuale sunt mult mai sofisticate. În acest caz, ele blochează fluxul electric către motor, dar nu și către restul elementelor electrice ale mașinii, astfel încât nu există probleme legate de o configurare greșită a sistemului.
De fapt, atunci când hoțul încearcă să pornească mașina, el va crede pur și simplu că este stricată, deoarece, deși motorul de pornire face zgomot, vehiculul nu pornește. În trecut, întrerupătorul era ascuns în spatele radioului detașabil sau în burduful manetei de viteze, mai târziu a fost ascuns în orice buton, cum ar fi geamul spate încălzit al mașinii, iar astăzi vorbim de senzori.
În acest caz, șoferul trebuie să pună degetul pe un anumit punct de pe tabloul de bord timp de câteva secunde pentru a conecta sau deconecta sistemul.
Vezi și: Radiere auto 2024. Toți pașii pe care trebuie să îi urmezi
Există, de asemenea, posibilitatea de a-l deconecta complet. Este un sistem care poate fi instalat pe orice mașină într-un atelier, și fără îndoială, este cea mai bună metodă care există pentru a preveni furtul mașinii.