Toate mașinile care circulă pe drumurile publice trebuie să fie conforme din punct de vedere tehnic. Pentru acest lucru este nevoie de dovada ITP-ului care asigură respectarea de către vehicul a standardelor de siguranță, atât pentru șoferi, cât și pentru ceilalți participanți la trafic sau pietoni.
Verificarea ITP se efectuează într-o stație ITP omologată de RAR sau direct la stațiile RAR. Înainte de a porni la drum spre una dintre aceste stații, este bine să verifici singur câteva lucruri la mașina ta, pentru a fi sigur că nu ai probleme. Iată ce este indicat să faci.
Probabil cel mai ușor lucru de făcut. Nu ai vrea să ajungi la RAR și să realizezi că nu ai toate actele necesare. Cel mai bine ar fi să pui toate actele de care ai nevoie într-un dosar pe care să îl ai mereu în mașină. O parte dintre aceste acte ți le cere și polițistul, dacă ești oprit, așa că cel mai bine ar fi să știi unde se află.
Este foarte important să verifici, în primul rând, să nu ai un mix de anvelope echipate pe mașina ta. Din punct de vedere legal și de siguranță, nu ai voie să ai pe aceeași punte anvelope diferite. Este indicat să ai același tip de anvelope, același model și chiar și același an de fabricație.
De asemenea, starea lor este la fel de importantă. O anvelopă ar trebui să aibă o adâncime mai mare sau egală cu 1.6 mm pe o suprafață de minim 75% din lățimea profilului. Totodată, anvelopele nu trebuie să fie mai vechi de 5 ani, deci verifică și DOT-ul.
Din mașina ta nu trebuie să lipsească niciodată kit-ul obligatoriu pentru siguranță. Aici vorbim despre trusa medicală, extinctor și cele două triunghiuri. De asemenea, este bine să ai în acest kit și o vestă reflectorizantă. Să sperăm că nu vei avea nevoie de ea, însă dacă ai vreo problemă și trebuie să oprești pe marginea drumului, vei fi văzut mult mai ușor de ceilalți șoferi.
Martorii de bord semnalează o posibilă problemă pe care mașina ta o are. Dacă ai martori aprinși, este posibil ca inspectorii ITP să nu îți ofere „undă verde”. Mai mult de atât, asigură-te că ai EGR-ul și DPF-ul activ.
Dacă ai un far spart sau bara scoasă din cleme nu vei trece ITP-ul. Dacă ai avut recent un accident, chiar dacă este vorba despre unul minor, asigură-te că nu este vizibil. Cu o zgârietură minoră vei trece inspecția fără probleme.
Dacă nu ești sigur că vei trece ITP-ul, le poți face o vizită inspectorilor cu o zi înainte pentru a putea face o verificare. Ei îți vor spune ce trebuie să repari la mașina ta pentru a nu a avea emoții atunci când te prezinți pentru verificare.