Ce tendințe de business există pentru anul 2022. Așa poți da lovitura în afaceri
În toate sectoarele, organizațiile se confruntă cu transformări rapide. În plus, există schimbări și provocări globale enorme cu care trebuie să se confrunte. Una ar fi schimbările climatice. O altă provocare ar fi schimbarea puterii politice și economice. Lumea afacerilor se schimbă rapid. Iar organizațiile trebuie să învețe să se adapteze în consecință, și să-și adaptaze și business-urile în consecință.
Care sunt cele mai mari tendințe de business în 2022
În afară de COVID, am urmărit cum tehnico-optimismul, de la Metaverse până la NFT-uri, a depășit orice limită. Nenumărați milionari au fost făcuți peste noapte în criptomonede și în arta generată algoritmic, conform celor de la Forbes.
Suntem la final de 2021, și ca un lucru cât se poate de normal și firesc, este momentul bilanțurilor și al evaluărilor. Atât în cadrul companiilor din occident, cât și în cele din România, se preconizează noi tendințe de business pentru anul care vine.
Unele dintre ele au legătură cu mediul, altul cu modul concret în care companiile ar trebui să-și privească afacerile, dar și clienții. Vă prezentăm care ar putea fi următoarele tendințe de business pentru anul 2022. Aceste tendințe de business oferă un instantaneu al modului în care operațiunile de afaceri evoluează pentru a se adapta lumii noastre în schimbare rapidă.
Operațiuni durabile și reziliente, printre primele tendințe de business
Fiecare organizație trebuie să încerce să elimine sau să reducă costurile de mediu ale activității sale. Decarbonizarea lanțului de aprovizionare este un punct de plecare rezonabil, dar întreprinderile cu viziune de viitor privesc dincolo de lanțul de aprovizionare pentru a îmbunătăți sustenabilitatea în toate operațiunile de afaceri.
Și, bineînțeles, durabilitatea este legată de reziliență, deoarece reziliența înseamnă capacitatea de adaptare și de supraviețuire pe termen lung. Este puțin probabil ca orice întreprindere care ignoră sustenabilitatea să se descurce bine în această eră a consumului conștient.
Echilibrul dintre lucrătorii umani și roboții inteligenți
În prezent, dispunem de roboți din ce în ce mai capabili și de sisteme de inteligență artificială (AI) care pot prelua sarcini care înainte erau îndeplinite de oameni.
Nu există nicio îndoială că automatizarea va afecta toate industriile, așa că liderii de afaceri trebuie să își pregătească organizațiile, și oamenii lor, pentru natura schimbătoare a muncii.
Schimbarea rezervei de talente și schimbarea experienței angajaților
Modul în care lucrăm evoluează, cu mai mulți tineri care intră pe piața forței de muncă, mai mulți gig workers și mai mulți lucrători la distanță. În cartea lor „The Human Cloud”, Matthew Mottola și Matthew Coatney susțin că angajarea tradițională cu normă întreagă va fi de domeniul trecutului, pe măsură ce organizațiile vor trece la angajarea de oameni pe bază de contract, iar acești contractori vor lucra de la distanță.
Organizații mai plate și mai agile
În mod tradițional, organizațiile au fost foarte ierarhice și rigide în structurile lor. Dar acest lucru se schimbă, pe măsură ce liderii recunosc necesitatea unor structuri mai plate și mai agile, care să permită afacerii să reorganizeze rapid echipele și să răspundă la schimbări.
Este, de asemenea, în parte, un răspuns la natura schimbătoare a muncii, în special la proliferarea lucrătorilor independenți și la distanță. Aceasta este epoca structurilor organizaționale mai plate, care se aseamănă mai degrabă cu comunitățile flexibile decât cu o structură piramidală de sus în jos.
Un nou trend de business este „Autenticitatea”
Consumatorii de astăzi caută o conexiune mai semnificativă cu mărcile. Iar această nevoie de conectare a dat naștere la autenticitate ca o tendință de afaceri de sine stătătoare.
Autenticitatea ajută la promovarea conexiunilor umane, pentru că ne place să vedem că mărcile, și liderii de afaceri, afișează calități umane importante, cum ar fi onestitatea, fiabilitatea, empatia, compasiunea, umilința și poate chiar puțină vulnerabilitate și teamă.
Afaceri cu scop precis
Legată de autenticitate, această tendință se referă la asigurarea faptului că organizația dvs. există pentru a servi un scop semnificativ, și nu doar pentru a servi profituri acționarilor. Scopul definește motivul pentru care organizația există.
Este important de menționat că un scop puternic are promisiunea de transformare sau de luptă pentru ceva mai bun, fie că este vorba de o lume mai bună, de un mod mai bun de a face ceva sau de orice altceva este important pentru organizația dumneavoastră.
Coopetiție și integrare
Trăim într-o epocă în care aproape orice poate fi realizat prin externalizare. Lumea globală a afacerilor nu a fost niciodată atât de integrată. Și este o treabă bună, pentru că nevoia de a lucra împreună pentru a rezolva provocările cheie ale afacerilor. Ca să nu mai vorbim de cele mai mari provocări ale umanității, care este mare.
Într-adevăr, în viitor, va deveni din ce în ce mai dificil să reușești fără parteneriate cu adevărat strânse cu alte organizații. În practică, acest lucru înseamnă o mai mare integrare a lanțului de aprovizionare, o mai mare integrare și partajare a datelor între organizații și chiar cooperare între concurenți.
Un nou trend de business îl reprezintă noile forme de finanțare
Modalitățile prin care companiile pot genera finanțare se schimbă, de asemenea,ca o tendință de business pentru anul care vine. Au apărut noi platforme și mecanisme pentru a conecta întreprinderile cu investitorii și donatorii, crowdfunding, oferte inițiale de monede (ICO), tokenizare și societăți de achiziție cu scop special (SPAC).
Multe dintre aceste noi metode sunt impulsionate de mișcarea de finanțare descentralizată, în care serviciile financiare, cum ar fi împrumutul și tranzacționarea, au loc într-o rețea peer-to-peer, prin intermediul unei rețele publice descentralizate blockchain.
Concluzie
Pe lângă aceste tendințe, în 2022 vor exista și tendințe tehnologice transformatoare, inclusiv inteligența artificială și digitalizarea tot mai mare, pentru care fiecare companie trebuie să fie pregătită.