Ce sunt Shein şi TEMU? Magazinele online au un succes uriaş şi în România. Tot ce trebuie să ştie clienţii despre platforme
Ce sunt Shein și TEMU? Cele două site-uri au câștigat popularitate în rândul românilor care își fac cumpărăturile online. TEMU a fost cel mai mare advertiser din 2023 alături de Meta, compania mamă a Facebook și Instagram. La fel ca și Shein, Temu a câștigat rapid notorietate în ultimii ani. Deși Shein rămâne axat în principal pe o clientelă mai tânără, Temu își propune să-și extindă baza de clienți prin vizarea cumpărătorilor mai în vârstă.
Ce sunt Shein şi TEMU
Shein se specializează în „moda rapidă” – capacitatea de a oferi tendințele actuale de modă mai rapid decât majoritatea retailerilor.
Temu are o strategie similară, cu oferte de produse care variază de la rochii la unelte. Ambele site-uri oferă o experiență de cumpărături „gamificată”, concepută pentru a face experiența de cumpărături distractivă – și pentru a determina cumpărătorii să cumpere cât mai mult posibil.
Sunt multe jocuri cu roți care se învârt și discounturi pe care le poți câștiga.
Deoarece produsele vin direct de la producători din China, comenzile durează cam o săptămână sau mai mult până să ajungă la ușa ta, ceea ce ar putea fi o problemă, având în vedere că multe dintre produsele comandate online ajung cam în 2-3 zile.
În ceea ce privește calitatea, experții spun să te aștepți la un nivel corespunzător cu prețurile scăzute pe care le plătești.
Într-o declarație, Temu a spus că prețurile accesibile nu sunt o reflecție a calității lor și compania ar aplica „măsuri stricte de control al calității”.
Shein a indicat că un studiu a constatat că clienții săi poartă produsele de la ei de obicei de 10 ori sau mai mult.
Cum mențin prețurile atât de mici?
Dacă un produs ajunge defect sau nu se potrivește cu descrierea de pe site, atât Temu, cât și Shein au procese de returnare și departamente de service pentru clienți. Cu toate acestea, unii clienți decid că produsele costă atât de puțin încât să le returneze nu merită cheltuiala sau efortul, alegând în schimb să le arunce sau să le doneze pur și simplu. Acest lucru a dus la o suprasaturare de produse de la Shein și Temu în magazinele second-hand, în special din SUA.
Shein susține că prețurile sale scăzute reflectă și modelul său de producție „la cerere”, în care fabrică articole în loturi mici de doar câteva sute de articole odată.
Asta înseamnă că compania nu trebuie să stocheze sau să gestioneze stocuri nesoldate în același mod în care fac mulți competitori. Temu folosește un model de afaceri similar.
Dar există și alte factori care limitează costurile. Expedierea directă către consumatori din partea producătorilor înseamnă că site-urile nu trebuie să plătească costuri de depozitare în Statele Unite.
De asemenea, beneficiază de o prevedere comercială cunoscută sub numele de excepția de minimis. În conformitate cu acea excepție, pachetele individuale cu o valoare mai mică de 800 de dolari nu trebuie să treacă prin procesele obișnuite de vămuire pentru mărfurile comerciale sau să plătească taxe vamale sau de import pentru produsele lor.
Cu toate acestea, în plus față de transferul economiilor fiscale către consumatori, trecerea peste vamă înseamnă, de asemenea, că producătorii nu se confruntă cu aceeași scrutare regulamentară în privința siguranței produselor lor sau a practicilor lor de fabricație.
Într-o declarație trimisă prin e-mail, un purtător de cuvânt al Temu a declarat că Temu se angajează să respecte practicile etice de muncă și cere tuturor partenerilor și furnizorilor să respecte legislația locală privind munca. În răspuns la o solicitare de comentariu, un purtător de cuvânt al Shein a împărtășit o declarație din iulie a companiei care a afirmat că susține o reformă a politicii de minimis.
De unde provin produsele Shein și Temu?
Pe scurt, din China. În timp ce site-ul Temu afirmă că a fost fondat în Boston în 2022, compania-mamă Pinduoduo operează în China încă din 2015. Compania menține o rețea de mii de furnizori chinezi care livrează produse direct consumatorilor din SUA. Inventarul site-ului este în mare parte fără marcă și include produse electronice, articole pentru casă și articole de modă.
În schimb, Shein a fost lansat în China în 2008 înainte de a se muta în Singapore în 2019. Spre deosebire de Temu, Shein se concentrează în principal pe marfă de modă. Cu toate acestea, este similar cu competitorul său în sensul că de obicei livrează articole direct consumatorilor americani din facilitățile sale de fabricație chineze.
Ambele companii au explodat pe piața din SUA și nu numai în ultimii doi ani. Un raport din iunie 2023 a constatat că companiile au trimis împreună aproape 600.000 de pachete pe zi în Statele Unite, o cifră care probabil a crescut semnificativ în ultimele nouă luni.