Ce semnificație are, de fapt, numărul de stele ale unui hotel. Foarte mulți români vorbesc de stele când vine vorba de vacanțe, hotel, cazare, însă puțini știu ce presupune asta. Așadar, care sunt detaliile pe care trebuie să le știi înainte de a alege cazarea, vezi un pic mai jos.
Numărul de stele al unui hotel arată, de cele mai multe ori, nivelul de servicii şi facilităţi oferite clienţilor. În Europa există un sistem numit Hotrec, universal valabil în 25 de ţări, la care a aderat şi țara noastră. Cu toate acestea, în România, de foarte multe ori, numărul stelelor nu coincide cu calitatea serviciilor oferite.
În România, normele de clasificare în vigoare ţin cont de normele utilizate în ţările europene cu turism dezvoltat, care au aderat la sistemul Hotrec, precum şi de recomandările Organizaţiei Mondiale a Turismului în ceea ce privește condiţiile minime de clasificare.
Potrivit legislaţiei în vigoare, structurile de primire turistice se clasifică pe stele şi, respectiv, flori în cazul pensiunilor turistice, în funcţie de mai multe caracteristici. În România şi în multe alte ţări, clasificarea se face pe bază a două criterii majore, iar acestea sunt:
– suprafaţa şi echipamente: suprafaţa camerelor, echiparea sanitară, mobilier şi alte accesorii;
– criterii calitative: calitatea mobilierului, serviciile oferite şi calitatea acestora.
Conform sistemului european de clasificare, serviciile ce ar trebui oferite de hoteluri în funcţie de numărul stelelor sunt:
– 100% din camere au grup sanitar propriu
– Curăţenie zilnică
– Televizor în cameră
– Mobilier
– Factură pentru servicii
– Mic dejun inclus în preţul cazării
– Lampă de citit lângă pat
– Gel de dus
-Prosoape şi lenjerie în cameră
-Se poate face plată prin cărţi de credit
-Recepţie deschisă cel puţin 14 ore
-Staff bilingv
-Serviciu de bagaje
– Băutură oferită în cameră
-Telefon în cameră
-Acces internet
-Uscător de păr
-Loc de depozitare al bagajului
-Curăţătorie
-Sistem de înregistrare a plângerilor.
-Recepţie deschisă cel puţin 18 ore
-Lobby cu bar
-Mic dejun şi room service
-Mini bar
-Fotoliu/canapea în cameră
-Halat de baie şi papuci la cerere
-Produse cosmetice în cameră
-Restaurant
-Recepţie deschisă 24 de ore
-Staff care vorbeşte mai multe limbi
-Portar şi parcare cu valet
-Concierge
-Sală de recepţie
-Primire individuală pentru fiecare oaspete cu flori şi un cadou în cameră
-Minibar, roomservice non stop
-Presă de haine (returnare într-o oră)
-Serviciu de curăţare a pantofilor.