Prețurile la combustibili au scăzut drastic în Europa datorită crizei pandemice. De aceea, șoferii economisesc bani, dar această situație dăunează producătorilor de petrol de pe glob.
Izbucnirea coronavirusului a aruncat piața globală a gazelor în haos, iar importatorii chinezi amenință să anuleze până la 70 la sută din importurile de fond marin în februarie pe măsură ce cererea se prăbușește și companiile se luptă să mențină un echilibru. Această mișcare a Chinei, al doilea cel mai mare importator mondial de gaze naturale lichefiate, a trimis prețurile la cel mai mic nivel înregistrat și a stârnit revoltă printre furnizori, care susțin că companiile chineze își încalcă contractele pentru a asigura prețuri mai mici pe piață. Același lucru s-a întâmplat și pe piața carburanților, și toată lumea se așteaptă și la alte efecte mult mai grave. Prețurile mai scăzute ale gazelor reprezintă un potențial element de amploare pentru producători și consumatori, dar o problemă pentru companiile de energie, care au avertizat cu privire la o mare atingere a profiturilor în prima jumătate a acestui an.
De asemenea, se estimează că cererea de petrol în China a scăzut la un sfert în februarie, deoarece marile orașe au fost în carantină, anulate și sărbătorile publice extinse pentru a încerca să conțină răspândirea virusului, care a ucis mai mult de 600 de persoane și a infectat mai mult de 31.000. Începând cu luna ianuarie, răspândirea coronavirusului a trimis piețele bursiere globale în scădere și a inversat aproape tot impulsul pozitiv al prețurilor petrolului în ultimele patru luni, dublându-se în perspectivă pesimistă a cererii de petrol, incluzând numeroase riscuri pe termen scurt. Pe măsură ce virusul se răspândește dincolo de Asia, piața petrolului va continua să sufere pierderi.
Actuala pandemide de coronavirus afectează piața petrolului în două moduri. În primul rând, restricțiile de călătorie datorate eforturilor de izolare limitează utilizarea combustibilului cu jet, iar lanțurile de aprovizionare scad lent și activitatea industrială pe măsură ce companiile trimit muncitori acasă, ceea ce înseamnă că sunt utilizate și mai puține produse petroliere. Acest lucru are efecte foarte directe asupra consumului și informațiile despre calculele pe termen scurt ale cererii reale de petrol. În al doilea rând, reacția pieței bursiere la efectul coronavirusului asupra creșterii economiei globale și proiectarea cererii globale de petrol pe termen lung. Deoarece un sentiment de piață mai larg în ceea ce privește sănătatea economiei globale scade, la fel și proiecțiile despre curba viitoare a cererii de petrol, determinând subțierea de stocuri de petrol și energie și reducând în continuare prețurile. Conform graficului din poza de mai jos, la data de 16 martie acestea erau prețurile la care se putea cumpăra carburant, în Europa.