Ce se întâmplă cu impozitul auto pentru mașinile vechi. Anunțul oficial al ministrului
Ministrul Mediului a anunțat oficial ce se întâmplă cu impozitul auto pentru mașinile vechi. Deținătorii unor astfel de automobile trebuie să ia la cunoștință noile detalii. Despre ce este vorba și ce propune oficialul?
Anunț oficial despre impozitul auto pentru mașinile vechi
Ministrul Mediului a anunțat că impozitul auto urmează să crească exponențial în dreptul autovehiculelor vechi. Aceasta măsură are loc tocmai pentru retragerea mai rapidă din circulație a mașinilor poluante.
România deține cele mai multe mașini vechi care încă circulă pe carosabil din întreaga Europă. Românii importă foarte multe mașini second hand încât parcul auto național are o vârstă medie de 12 ani.
Cifrele arată că peste jumătate din mașinile din trafic în România sunt mai vechi de 15 ani, iar o majoritate impresionantă de 80% au peste 10 ani. Tanczos Barna a declarat că va fi necesară introducerea unui impozit majorat pentru astfel de mașini, dar și măsuri de ajutor pentru cei vulnerabili pentru a-și putea cumpăra mașini noi, nepoluante.
„Media de vârstă a maşinilor pe stradă este de 12 ani. România nu va scăpa de măsuri prin care să descurajeze acest comportament. Nu vorbesc de persoanele care sunt în imposibilitatea de a cumpăra o maşină nouă.
Vorbesc despre acele persoane care îşi pot cumpăra o maşină mai mică, dar mai puţin poluantă. Eu, statul român, voi descuraja prin impozit, vor creşte impozitele la aceste maşini. Cei sensibili social vor fi ajutaţi de stat”
Tanczos Barna, ministrul Mediului (Sursa: România TV)
„Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie”
Oficialul a mai discutat despre această taxă pentru mașinile mai vechi de 15 ani. Ministrul a declarat în luna iulie că lucrează la un set de măsuri care să descurajeze deținerea de mașini vechi.
De asemenea, inslusiv Programul Rabla va fi modificat în consecință pentru a sprijini categoriile defavorizate în speranța de a-și cumpăra o nouă mașină mai puțin poluantă.
„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani.
Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”
Tanczos Barna, ministrul Mediului