Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat ieri un raport în care arată că piața asigurărilor obligatorii auto RCA se află într-o concurență acerbă, trei companii deținând cote de piață formate din două cifre. În acest context, Euroins, una dintre cele 3 companii, a făcut un anunț pentru șoferi despre ce se întâmplă cu asigurările RCA.
Euroins, cea mai mare companie dintre cele dintre de pe piața asigurărilor auto obligatorii RCA, vine în completarea raportului ASF și anunță ce urmează să se întâmple cu acest tip de asigurări.
ASF a anunțat marți că pe piața RCA există o mare concurență, trei companii asigurând cele mai multe dintre mașini cu asigurări RCA.
Astfel, Euroins deține o cotă de piață de 31%, în timp ce locurile 2 și 3 sunt ocupate de Groupama, cu o cotă de piață de 21% și de Allianz Ţiriac cu o cotă de piață de 19%.
Euroins, comparat cu datele de anul trecut are o cotă de piață mai mică cu 5%, însă compania anunță că totul merge conform planului.
„Această tendință este în concordanță cu planurile anunțate de conducerea Euroins încă de la începutul anului, respectiv de a-și diminua cota de piață pe segmentul RCA, care în prezent este cu 5 puncte procentuale mai mic față de aceeași perioadă a anului 2021”, anunță Euroins.
În același timp, Euroins a constituit peste 40% din toate rezervele de daune RCA de pe piață.
Având o cotă de piață de 31% pe acest segment, Euroins informează că rezervele sunt suficiente pentru a garanta plata la timp a cererilor de despăgubire.
În acest an, s-au plătit daune în valoare de 1,3 miliarde lei, ceea ce însemană în medie 6,4 milioane lei pe zi, după cum mai anunță Euroins.
„Suntem conștienți că există segmente ale operațiunilor noastre în care apar mereu provocări și în care ne putem îmbunătăți serviciile.
Cu toate acestea, în acest moment, cu ajutorul infuziilor succesive de capital de anul trecut de la Grupul Euroins și de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, care ne-au permis să menținem compania stabilă și capabilă să se dezvolte, și cu un număr mare de clienți și parteneri din zona de brokeraj și service-uri auto care au ales să ne acorde încrederea lor în această perioadă, putem spune că strategia noastră este solidă și are rezultate foarte bune.
La baza tuturor deciziilor echipei noastre stă clientul. Lucrăm în fiecare zi din dorința de a aduce asigurările mai aproape de sufletele românilor”, a spus Tanja Blatnik, CEO Euroins.