Ce se întâmplă când șoriciul ajunge în stomacul tău. Medicii trag un semnal de alarmă

Ce se întâmplă când șoriciul ajunge în stomacul tău. Medicii trag un semnal de alarmă
Semnalul de alarmă al medicilor nutriționiști privind șoriciul, consumat fără moderație în această perioadă

Masa de Crăciun depinde de munca depusă de gospodari și de sacrificiul etern al porcului. Când dă frigul, gospodarii pregătesc deja cămara pentru anul viitor, dar și bucatele tradiționale cu care își omenesc oaspeții care le calcă pragul de Nașterea Domnului. Printre bunătățile pregătite cu sârg de români în această perioadă se numără și șoriciul, un aliment care, consumat în cantități mari, ne poate cauza. Sfaturile medicilor nutriționiști.

Șoriciul, sub lupa medicilor. Nu e recomandat să mănânci o cantitate prea mare

Poate pare crud pentru cineva care ne observă din exterior țara și datinile. Pentru noi, însă, face parte dintr-un ciclu fără sfârșit al vieții și al morții. Fără porcul sacrificat odată cu primii fulgi de nea, cămara va rămâne goală iarna, lucru care nu face casă bună cu frigul care se așterne treptat.

Tăierea lui Ghiță se face în ziua de Ignat. Din carnea sa se prepară slănină, tochitură, salată de boeuf, cârnați, lebăr, caltaboși, tobă, sarmale, piftie, pastramă, pârjoale, dar și jumări. Dar până ca aceste preparate să se contureze, lângă porcul abia sacrificat se bea un pahar cu pălincă și se savurează o bucată de șorici. Sau cel puțin asta ar fi recomandat de specialiști, numai o bucată.

Nu are valoarea nutritivă a cărnii

„Șoriciul este foarte caloric, are conținut mare de grăsimi și proteine, dar mai mult proteine de calitate inferioară, cum e colagenul. E greu digerabil si nu e indicat in cantitati mari, mai ales de cei care sufera de afectiuni hepatice,biliare sau pancreatic”, spune dr. Ionuț Ștefan, consultant în nutriție.

Medicul merge mai departe și sugerează chiar să uităm de bucata de șorici, recomandându-ne în schimb să punem ochii pe pulpă sau pe mușchi, acestea având, pe lângă cantitatea mare de proteină, și vitamine din grupa B și mult fier.

„Șoriciul e la fel ca pielea de la pui pe care majoritatea persoanelor o aruncă. Nu are valoarea nutritivă a cărnii pentru că e făcut din țesut conjunctiv”, completează nutriționistul Corina Zugrav.

Cum și cât mănâncăm de sărbători?

„Urmează o perioadă frumoasă și foarte încărcată din punct de vedere culinar. Categoric trebuie să mâncăm din produsele tradiționale, căci dietă ținem tot anul. Se consumă carnea de porc. Este normal să fie așa. Ideal este să fie o sursă verificată și să încercăm să limităm acest consum, mai ales dacă s-a ținut și post. Trebuie avut grijă oricum la cantități, adică nimic nu e interzis în perioada de sărbători, însă în cantitate moderată.

Și dulciurile sunt la mare căutare acum; să nu uităm că este sezonul cozonacului și el se va consuma. După o masă copioasă cu cărnuri, nu o să ne apucăm să radem și o felie de cozonac. Deci, între mese în consumăm, în loc de fruct, cum facem în timpul anului. Asta înseamnă 150 de grame, care deja adaugă undeva la 350 de kcal”, a declarat lector dr. Lygia Alexandrescu, nutriționist, într-un interviu pentru Itsy Bitsy. 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI