Locuitorii Capitalei așteaptă de 9 ani metroul din Drumul Taberei, primul peretela linia aceasta fiind săpat în 15 noiembrie 2011. Pe noua linie vor circula 10 trenuri din flota Metrorex actuală, însă dacă licitațiile nu se vor mai bloca, alte 13 trenuri ar trebui cumpărate până în 2022.
Potrivit unor informații apărute în mediul online, metroul din Drumul Taberei ar putea fi deschis pentru circulație într-o săptămână, până pe 15 septembrie.
Directorul General al Metrorex, aflat în inspecție pe șantierul metroului din Drumul Taberei a spus că se lucrează. Pe șantier se afla și comisia de recepție. Șeful Metrorex nu a spus nimic legat despre o dată oficială a inaugurării liniei de metrou M5.
„Pot să vă spun că se lucrează. Acum intru la Academia Militară”, a spus Gabriel Mocanu, Directorul General al Metrorex.
În 20 august, ministrul Transporturilor, Lucian Bode a anunțat că, Metrorex a rezvolvat problema infiltrațiilor de apă în șantierul magistralei de metrou M5, această etapă permițând inaugurarea metroului din cartierul Drumul Taberei în aproximativ o lună de la finalizarea testelor.
În paralel cu testele statice și dinamice, din 24 august, Comisia de recepție urma să înceapă verificările pe șantierul metroului din Drumul Taberei, iar în luna septembrie să fie deschisă circulația, potrivit ministrului Lucian Bode.
Magistrala M5 de metrou, Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Oprea), inclusiv Valea Ialomiței, urmează să aibă aproape șapte kilometri lungime și este compusă din 10 stații de metrou și un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).
Proiectul de metrou Drumul Taberei Eroilor este în valoare de 3,4 miliarde de lei. Odată cu inaugurarea acestei magistrale, Bucureștiul va ajunge la 78 de kilometri de rețea și 73 de stații de metrou. Această magistrală este compusă din trei secțiuni : Eroilor – Râul Doamnei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.
Totodată linia de metrou din Drumul Taberei va fi una dintre cele mai moderne din Europa și beneficiind de instalații noi, va permite trenurilor să circule și la un interval de 90 de secunde.
În luna iunie, ministrul Lucian Bode, a cerut scuze bucureștenilor, în numele celor 17 miniștri, pentru faptul că Magistrala M5 nu putea fi gata la data de 30 iunie, susținând că problemele sunt la centrala de ventilație și la stația de pompare a apei din înfiltrații.