Dacia a prezentat noile generații ale modelelor reprezentative, și anume, Sandero și Logan, vitale pentru marca românescă din business-ul de la Mioveni.
Sandero este cel mai bine vândut model pe piețele vestice din Europa, iar Logan domină vânzările în estul Europei, dar și pe piețele din nordul Africii, dar și în Turcia, unde se vinde sub marca Renault.
Erde Tunga este designer al grupului Renault și are o calitate specială. Potrivit profit.ro, acesta a creat două generații ale Duster, dar și noua generație a Sandero, arătând și prima schiță a lui Sandero, cu care a câștigat competiția dintre centrele de design, la care a participat și centrul din România. Mașina arată fabulos, iar cele mai multe dintre elementele desenate ay fost preluate în mașina de serie. A desenat schița în 2015, fiind cinci ani de la primul desen și până la prezentarea publică a modelului de serie.
Acesta a povestit și cum se realizează primul mulaj, cu ajutorul stagiarilor sau tinerilor designeri. Dar de acolo, mașina merge maid eparte, platforma tehnică este marele pas pe care Dacia l-a făcut. Platformele modulare CMF au început a fi dezvoltate cu mulți ani în urmă, constând în cinci module interschimbabile și începând cu compartimentul motorului, habitaclul, cele două punți față/spate și sistemele electrice/electronice. Aici sunt schimbări față de Renault Clio, primul model ce a folosit platforma. Astfel, la fiecare dintre aceste module au fost simplificate sistemele și au fost comandate furnizorilor componente ce se aliniază politicii de prețuri Dacia, dar și poziționării inter-mărci în grup.
Pentru sistemul ADAS s-au făcut multe teste și schimbări. Prima pompă de frână utilizată pentru EBS avea rezultate atât de formidabile, încât depășea performanțele Clio. Dacia Sandero a performat în teste precum Clio. Marea diferențiere între sistemele ADAS de pe Sandero/Logan și de pe Clio este la nivelul frânării de urgență, fiind dată de faptul că, pe modelele românești, acesta nu detectează pietonii și bicicliștii.
Mai există și alte minusuri, care sunt generate de presiunea costurilor, iar sistemul multimedia cu display este unul dintre ele. Inovația la acest capitol se cheamă Media Control. Cu ajutorul lui fiecare client va avea performanțele pe care și le permite, însemnând propriul telefon. Astfel, un Samsung sau iPhone de ultimă generație vor asigura pe Dacia Sandero un sistem cool multimedia, ce va menține contactul cu sistemele mașinii, însă va avea și propriul telefon integrat. Celelalte sisteme media, cu display-uri de 8 inci nu sunt vârfuri de gamă, având performanțe medii, din punct de vedere al procesoarelor și vitezei de lucru, dar oferă strictul necesar clienților. Au și ele mici inovații, spre exemplu, suportul de telefon integrat și conexiunea USB amplasată chiar pe bord, lângă acest suport.
Despre motore, soluția aleasă în acest moment de Renault pentru vârful de gamă al Logan-Sandero este TCe 100 cu GPL, care se cheamă ECO-G și care s-a dovedit a fi un motor destul de dinamic, în zona lui de competență. Gadget-urile introduse de ingineri ca să-l facă mai atractiv cuprind posibilitatea de comutare de pe un combustibil pe altul printr-un buton și afișajul permanent pe bord în ce privește tipul combustibilului folosit și autonomia pentru fiecare dintre ele.