După ce o școală a interzis utilizarea telefoanelor mobile, s-au produs schimbări semnificative în comportamentul și concentrarea elevilor. Ce au observat profesorii și ce comportament au adoptat elevii?
Școala Buxton a inițiat un experiment interesant, respectiv interzicerea smartphone-urilor pe campus. În schimb, atât elevii, cât și personalul, au primit telefoane cu funcții limitate. Aceste dispozitive permit doar apeluri și mesaje text, fără posibilitatea de a încărca aplicații moderne.
Experimentul a fost un răspuns la preocupările legate de impactul tehnologiei asupra atenției și a interacțiunilor sociale ale tinerilor. Elevii și personalul școlii au experimentat astfel o viață academică fără distracțiile constante ale smartphone-urilor, concentrându-se mai mult pe interacțiunile directe și pe activitățile educaționale.
La școala Buxton, interzicerea smartphone-urilor a adus beneficii semnificative. Profesorii și elevii sunt de acord că există mai puține întreruperi în timpul orelor, interacțiuni mai semnificative în campus și un timp redus petrecut pe ecrane.
Acest experiment a adus o schimbare pozitivă în dinamica școlii, încurajând socializarea și concentrarea pe activități educative. Această experiență reflectă o problemă comună în educație, cu profesori din întreaga țară raportând lupte constante împotriva utilizării telefoanelor în timpul orelor.
Scott Hunter, profesor de engleză și muzică, consideră că această măsură este o soluție eficientă la problema distracțiilor digitale, în timp ce o altă profesoară consideră că elevii au devenit mult mai sociabili.
Un sondaj realizat într-un district școlar din Virginia a arătat că aproximativ o treime dintre profesori le cer studenților să își pună telefoanele deoparte de cinci până la zece ori pe oră, iar 14.7% fac acest lucru de mai mult de 20 de ori pe oră.
Atunci când o școală gimnazială din Canada a intervievat profesorii, 75% dintre respondenți au considerat că telefoanele mobile afectează negativ sănătatea fizică și mentală a elevilor.
Aproape două treimi au crezut că dispozitivele afectează negativ și performanțele academic: „Este o problemă mare”, a spus Arnold Glass, profesor de psihologie la Universitatea Rutgers, care a cercetat impactul telefoanelor mobile asupra performanței elevilor.
„Ei pierd între o jumătate și o lecție întreagă dacă le este permis să consulte telefoanele în clasă”, a adăugat acesta.
CITEȘTE ȘI: Elevii din România care merg cu telefoane la școală trebuie să știe. S-a dat lege!
Ian Trombulak, un consilier de orientare de la liceul Lamoille Union din nordul Vermontului, se confruntă și el cu problema omniprezentă a telefoanelor mobile în școală.
Acesta a observat că elevii sunt adesea distrași de mesaje și rețele sociale, ceea ce le afectează negativ starea emoțională și concentrarea pe parcursul zilei.
Trombulak a remarcat, de asemenea, că unii studenți folosesc telefoanele pentru a coordona escapade în masă la baie, pentru a socializa în timpul orelor, ceea ce distrage implicit atenția de la lecție.
Ian Trombulak a descris o experiență în care elevii lui au fost inițial foarte supărați și anxioși fără telefoanele lor, lucru care l-a îngrijorat. Cu toate acestea, pe parcursul activității la care au participat, elevii și-au diminuat treptat interesul față de telefoane și chiar au gestionat situația, atunci când o fată a încercat să aducă un telefon ascuns.
CITEȘTE ȘI: Țara din Europa care interzice accesul elevilor cu telefoane sau tablete. Decizie fără precedent