Vești proaste pentru șoferi, după ce s-a aflat ce pregătește Guvernul pentru aceștia. Cum România se situează pe primul loc în Europa la numărul de morți în accidente rutiere, autoritățile se văd nevoite să adopte noi măsuri de prevenire a acestora. În 2021, an pandemic, aproximativ 1.800 de oameni și-au pierdut viețile pe șoselele din țară în grave accidente rutiere.
România înregistrează dublul mediei Europene când vine vorba de morți în accidente rutiere. Astfel, autoritățile vor să ia noi măsuri pentru a scădea numărul de decese cauzate de neglijența la volan.
Guvernul și-a propus ca, până în anul 2030, să introducă un sistem automat pentru amenzi. Sistemul va fi compus din 300 de radare și 500 de camere video, precum și un rating de siguranță pentru șosele.
Planul guvernului a primit numele de „Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2022-2030”. Prin acest proiect, România își propune să reducă la jumătate numărul persoanelor decedate sau rănite grav în accidente până în anul 2030.
Astfel, în următorii opt ani, Guvernul se angajează să pună și 1.000 de limitatoare pentru viteză, dar și un rating de siguranță pentru șosele. Este vorba de acel mecanism care clasifică tronsoanele rutiere din punct de vedere al gradului de risc de accidente.
De asemenea, până cel târziu în anul 2024, Autoritatea Rutieră Română urmează să termine prima evaluare pe cel puțin trei categorii, în funcție de nivelul de siguranță al fiecărui drum.
După asta, datele respective urmează să fie actualizate cel puţin o dată la 5 ani.
Cele mai noi date arată că țara noastră pierde anual 2% din produsul intern brut în accidentele rutiere, ceea ce înseamnă aproape un milion de euro pentru o persoană decedată și peste 152.000 de euro pentru fiecare rănit grav în accidente rutiere.
Doar în anul 2021, în România au murit 93 de persoane la un milion de locuitori în astfel de accidente, cu 8 mai multe decât în anul 2020. Cele mai multe dintre accidentele rutiere grave au loc pe drumurile naționale, doar 40% în mediul urban.
– 1.000 de limitatoare de viteză
– 500 de camere video
– 300 de radare mobile
– sistem automat de amenzi
– rating de siguranță a infrastructurii rutiere
– prima evaluare, realizată pe trei categorii
– va fi gata până în 2024
– datele se vor actualiza cel puţin o dată la 5 ani
– România: 93
– Bulgaria: 81
– Letonia: 78
– Croaţia: 72
– Norvegia: 16
– Suedia: 18