Ce pierderi sunt în România, în industria auto, din cauza crizei. Câți bani dispar zilnic din piață

Industria de automobile și componente auto a României, cea care generează aproximativ 14%  din Produsul Intern Brut al țării, este, de asemenea, lovită de pandemia de coronavirus, în urma căreia maai mulți jucători activi din sector, precum Automobile Dacia, Ford, Pirelli sau Continental, au decis închiderea uzinelor sau reducerea activității.

Ce pierderi sunt în România, în industria auto, din cauza crizei

De menționat este faptul că decizia de a opri sau de a reduce activitatea într-o fabrică auto este unul extrem de mare, având în vedere faptul că numai o zi de activitate în industria auto din România generează o cifră de afaceri de 124 de milioane de euro.

„O zi lucrătoare în industria de automobile şi com­ponente din România generează o cifră de afaceri de 124 de milioane de euro. Industria auto va fi tratată împreună cu toate celelalte industrii din România, iar măsuri care sunt în curs de implementare se referă la toate industriile. Măsurile se referă la forţa de muncă calificată, la menţinerea ei, propuneri de natură financiar-fis­ca­lă, măsuri care să asigure, în primul rând, con­ser­varea industriei şi reluarea activităţii la un ni­vel cât mai competitiv“, a spus Cristian Nevzoreanu, reprezentantul Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), potrivit zf.ro.

Motivele pentru care anumite companii au decis închiderea

Adrian Sandu, secretarul general ACAROM, a specificat unul dintre motivele pentru care anumite companii active în industria auto au decis reducerea sau închiderea activității este că nu mai au cui să livreze produsele.

„Închiderea unei uzine din orice zonă a lumii către care livrează o companie din România pu­ne probleme companiei din România. Aşa s-a în­tâm­plat în cazul uzinelor care acum sunt închise în România. Dacă acestea nu au mai avut către cine să livreze componentele produse au închis sau au redus activitatea. O altă cauză a fost evo­lu­ţia cazu­rilor de coronavirus din România. Ca mă­su­ră de protecţie a angajaţilor jucătorii şi-au re­dus sau au închis activitatea“, a spus Adrian Sandu. El a mai precizat că şansele ca în aprilie să se re­ia activi­tatea depinde de evoluţia numărului de per­soa­ne infectate cu noul coronavirus atât la nivel eu­ro­pean, cât şi naţional.

„Atâta timp cât ca­zurile de coronavirus cresc în România, şansele scad, dacă în Europa se văd scăderi, termenele anun­ţate de jucătorii din industrie vor fi respec­tate, dacă nu cu siguranţă vor fi prelungite“, a spus Adrian Sandu, potrivit sursei citate.

Piața vânzărilor auto a înregistrat scăderi

Ca și un exemplu, Automobile Dacia a oprit de pe data de 19 martie producția de la uzina Mioveni, unde lucrau în 2019 în jur de 14.700 de persoane.

Și compania Ford a oprit producția la uzina din Craiova, tot din 19 martie. Aici lucrează cca 6 300 de angajați, intrați acum în șomaaj tehnic, spun reperezentanții companiei. Mai mult, reprezentanții Ford se așteaptă ca suspendarea activității de la uzina din Craiova să dureze câteva săptămâni, iar procedura a fost implementată în toate uzinele principale deținute de companie în Europa.

Fabrica Pirelli din Slatina a precizat că urmează a opri producția în intervalul 23-31 mar­tie 2020, în contextul crizei coronavirusului.

Cristian Milea, președinte APIA, a precizat că piața vânzărilor auto a înregistrat o scădere încă de la începutul aacestui an.

„Trendul vânzării de vehicule este în scă­de­re de la începutul anului. Dacă ne uităm la datele din pri­mele 2 luni, vedem că industria românească în­re­gistrează o scădere de circa 18% faţă de aceeaşi perioa­dă a anului trecut, în timp ce la nivel euro­pean se observă o viteză mai mică de scădere, de circa 7,5% -7,7%“, a spus Cristian Milea, potrivit Zf.ro. Tot acesta a mai menționat că la nivelul la care se află în prezent cererea de automobile, companiile de profil au stocuri ce pot satisface piața pentru 2 luni, cel mult 3 luni.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI