Lanțul german de supermarketuri se bucură de un succes uriaș în rândul românilor, chiar de când și-a deschis pentru întâia oară porțile la noi în țară. Printre produsele cumpărate în cantități mari de clienți se numără, fără doar și poate, mezelurile. Te-ai întrebat vreodată ce mănânci când cumperi parizer Baroni din supermarketurile Lidl. Ce ingrediente conține, de fapt.
Îl ultimii ani, lanțul Lidl și-a câștigat un loc fruntaș în topul preferințelor românilor. Clienții se întorc zi de zi în magazinele din toată țara, impresionați de gama variată de produse, de bună calitate și la prețuri accesibile.
Pentru aproape fiecare client, o oprire la raionul de mezeluri este obligatorie și nu sunt puțini cei care au cumpărat, cel puțin o dată, parizer Baroni.
Dacă analizăm lista de ingrediente a acestui produs, pe eticheta căruia se precizează că are un conținut de 70% carne, vom observa că parizerul Baroni are 65% carne de porc și 5% carne de pasăre.
Te-ar putea interesa și: Cum este făcută șunca feliată din Lidl, Kaufland sau alte magazine. Oamenii sunt îngroziți: ‘Devin vegetarian’
Lista continuă cu apă, proteină de mazăre, sare, amestec de condimente, extracte din amestec de condimente, zaharuri și o serie de stabilizatori, potențiatori de aromă, printre care și monoglutamatul de sodiu.
În urmă cu câțiva ani, produsul a trecut printr-o schimbare de etichetă, iar diferențele au fost analizate de cei de la Brand Privat.
„Varianta inițială a produsului avea ca prim ingredient carnea de porc (65%), pe locul doi fiind carnea de pasăre (5%). Total, 70%. Noul articol nu aduce vreo modificare a procentelor de carne. Așadar tot 65% carne de porc și tot 5% carne de pasăre. Prezența cărnii de pui în rețetă, transformă practic procentul de carne afișat pe eticheta frontală într-un mesaj de tip greenwashing. Aparent, informația afișată de Lidl este corectă. Avem 70% carne? Avem. Ce nu spune însă Lidl este componența celor 70 de procente.
Denumirea produsului („Parizer de porc”) în asociere cu procentul de carne, duc invariabil cu gândul spre un conținut bazat exclusiv pe carne de porc și nicidecum spre un mix din carne de porc și carne de pui. Avem în față o nouă formă subtilă de manipulare de deciziei de cumpărare și, nu în ultimul rand, încă o pârghie generatoare de marja pentru retailer, dat fiind prețul mic al cărnii de pui”, potrivit sursei citate.
Te-ar putea interesa și: Ce conține, de fapt, șamponul Cien din Lidl. Puțini români știu detaliile astea