Ce lovitură pregătește Auchan pentru Carrefour în 2022. Dacă le iese, e o mutare colosală

de: Ștefan R. Apostol
06 01. 2022

Anul 2022 ar putea aduce o schimbare majoră pe pița de retail. Retailerul francez Auchan ia în calcul o nouă ofertă pentru Carrefour, după ce negocierile pentru oferta sa anterioară au eșuat în octombrie 2021. Dacă s-ar concretiza această achiziție, francezii de la Auchan ar putea să-și consolideze și mai mult prezența pe piețele europene, devenind un concurent direct pentru companii ca LIDL sau Kaufland.

Retailerul francez Auchan face o nouă ofertă pentru Carrefour

Conform celor de la Bloomberg, francezii se pregătesc să lanseze o nouă ofertă de achiziție pentru Carrefour în acest an. Auchan este în discuții cu firme de „private equity” pentru a face echipă în cadrul ofertei, mai precizează Bloomberg News.

Auchan a reluat lucrările la o potențială tranzacție pentru Carrefour, după ce negocierile anterioare au eșuat în toamnă, au declarat persoane din cadrul companiei franceze. Auchan a purtat discuții cu firme de „private equity”, inclusiv CVC Capital Partners, cu privire la o ofertă comună, potrivit acestor surse.

Acțiunile Carrefour au crescut miercuri pentru a opta zi consecutivă, fiind cea mai lungă serie din ultimii patru ani. Acțiunile au câștigat până la 6,6% la Paris și erau în creștere cu 3,5% la ora 17:16, ceea ce conferă companiei o valoare de piață de aproximativ 13,4 miliarde de euro.

O combinație cu Carrefour ar ajuta familia fondatoare a Auchan, familia Mulliez, să creeze cel mai mare magazin alimentar din Franța. În același timp, prin această tranzacție, și-ar consolida poziția pe fondul provocărilor din partea rivalilor germani cu prețuri mici.

Orice tranzacție ar avea nevoie de sprijinul acționarilor Carrefour, familia Moulin și magnatul brazilian al comerțului cu amănuntul Abilio Diniz. Discuțiile sunt în curs de desfășurare și nu există certitudinea că vor duce la o ofertă, au declarat aceleași surse pentru Bloomberg. Reprezentanții Auchan, Carrefour și CVC au refuzat să comenteze.

Discuții eșuate în 2021

Discuțiile cu cei de la Carrefour privind o vânzare către retailerul canadian Alimentation Couche-Tard Inc. au eșuat la începutul anului 2021, pe fondul opoziției puternice a guvernului francez. Ulterior, Auchan a făcut o încercare de a cumpăra Carrefour la aproximativ 21 de euro pe acțiune, sau 16,6 miliarde de euro, dar discuțiile au eșuat din cauza prețului și a structurii, a relatat Bloomberg News în octombrie.

Piața franceză de produse alimentare este considerată una excelentă pentru consolidare, pe fondul concurenței acerbe din partea unor retaileri precum Aldi, Kaufland și Lidl. Liderul, Leclerc SA, are o cotă de piață de 22,7%, urmat de Carrefour cu 19,4%, potrivit datelor furnizate de furnizorul de studii Kantar. Auchan se află pe locul cinci, cu 9,2%.

Carrefour face investiții de 3 miliarde de euro

Printre provocările cu care se confruntă se numără și necesitatea de a stimula capacitățile de comerț electronic. Directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat în noiembrie un plan care include un efort de investiții digitale de 3 miliarde de euro în următorii patru ani.

Anul trecut, numărul 2 al comercianților francezi a făcut echipă cu gigantul Uber Technologies Inc. pentru a oferi produse alimentare în 15 minute în Franța și, de asemenea, a preluat o participație în start-up-ul de livrare Cajoo.

Auchan afectat de concurență în Franța

Între timp, Auchan a fost afectată de expunerea sa la cele mai mari hipermarketuri, un mare magazin unic care vinde de toate, de la alimente la haine. În cazul lor, multe situate în suburbiile orașelor din nordul Franței, o regiune care se confruntă cu dificultăți economice. Luna trecută, brandul Mulliez a zguduit conducerea de top a retailerului, deoarece caută să accelereze tranziția alimentară și digitală, precum și procesul de luare a deciziilor.

„Familia Mulliez nu poate repara Auchan de una singură. De aceea, nu are altă opțiune decât o tranzacție de fuziuni și achiziții cu Carrefour.”, sunt de părere analiștii din piață.

O tranzacție între cei doi retaileri ar veni într-un moment sensibil, cu mai puțin de patru luni înainte de alegerile prezidențiale din aprilie. Această combinație ar putea duce la reduceri de locuri de muncă din cauza suprapunerilor, declanșând în același timp controlul antitrust din partea autorităților de reglementare, mai spun cei de la Bloomberg.