Dacă vrei să știi cât de vechi sunt anvelopele tale sau ce dimensiune au, trebuie să știi cum să citești informații de pe lateralele anvelopei. Este vorba de un cod alfanumeric ștampilat pe partea laterală a anvelopelor. Toate literele și numerele regăsite pe anvelope pot fi descurajante, dar este destul de ușor odată ce știi la ce te uiți.
Dincolo de marca unei anvelope, fie că este Michelin, Continental, sau Hankook, și de numele modelelor de anvelope, multitudinea de date ștampilate este acolo în mare parte pentru a satisface reglementările guvernamentale.
Toate aceste combinații oferă tot felul de informații. Este vorba de date despre când și unde este anvelopa construită și până la cât de durabilă este. Numerele evidențiate pe anvelope corespund explicațiilor care urmează.
1) Veți găsi primul grup de numere, de exemplu 245. Acestea sunt unele dintre cele mai importante numere pentru orice anvelopă. Cifrele vă spun cât de mari sunt anvelopele dvs.
În acest caz, anvelopa este de 245 milimetri în cel mai lat punct, atunci când este montată pe o roată cu o lățime specificată.
2) Numărul 40, imediat după prima grupă de numere, indică profilul. Înălțimea peretelui lateral al acestei anvelope este de 40% din lățimea sa, în acest caz.
3) „R” înseamnă construcție radială. Anvelopele cu curbe și straturi mai rare sunt notate cu un D și, respectiv, B.
4) Numărul 18, de exemplu, indică faptul că această anvelopă se potrivește cu o roată de 18 inci.
Uneori, literele preced primul număr. Un „P” înseamnă p-metric, care este o anvelopă utilizată în principal la autoturisme. Un „LT” indică o anvelopă pentru camion ușor. Un „T” înseamnă că este o rezervă temporară.
Unele anvelope primesc un „Z” sau un „F” atașat la indicatorul radial, însemnând o anvelopă cu clasificare Z.
În afară de multitudinea de cifre regăsite pe anvelope, mai apar și cele două litere, M și S. Cele două apar în combinație, sub forma ștanței M+S, care înseamnă „noroi și zăpadă”.
Înseamnă că anvelopele au o capacitate suplimentară în aceste circumstanțe, deoarece au puțin spațiu suplimentar între blocurile de rulare. Dar astfel de anvelope nu sunt doar de iarnă și s-ar putea să nu fie chiar anvelope convenționale pentru toate anotimpurile.
Aici intervine pictograma fulg de zăpadă cu trei vârfuri de lângă marcajul M + S. Dacă o anvelopă are modelul în ștanțat, are o capacitate semnificativă la rularea pe zăpadă și ar trebui considerată o anvelopă viabilă de iarnă. Genul acesta de anvelope au mai multe caracteristici, de altfel importante, gândite de constructor, după cum urmează:
Majoritatea cumpărătorilor de anvelope se presupune că aleg anvelope pentru toate anotimpurile pe baza pretențiilor de durabilitate a kilometrajului producătorului. Aceasta înseamnă un compus din cauciuc care rămâne tare și care face o treabă mai puțin bună în a se lipi de zăpada compactă și gheață.
Aceste anvelope, cu design de munte și de zăpadă, sunt evaluate pentru capacitatea lor de a oferi tracțiune în condiții de iarnă în care temperatura este sub 7 C.