Google Trends oferă, în timp real, tendințele căutărilor Google din întreaga lume. Acesta este un instrument util pentru orice agenție SEO. În același timp este și o curiozitate pe care oricine o poate satisface atunci când accesează acest clasament. Elisabeta Moraru, șefa Google România, într-un interviu acordat jurnalistului Vitalie Cojocari, a vorbit despre ce caută românii pe Google.
Anula acesta, spune Elisabeta Moraru, cele mai multe căutări au avut ca subiect informațiile legate de Covid-19, alegerile din America, sau Black Friday. În comparație, în 2019 cele mai multe căutări făcute de români s-au axat pe Black Friday și retailerii din online-ul românesc, gen eMag, EvoMag, etc.
La începutul lunii aprilie 2020, de exemplu, cele mai multe căutări pe Google aveau legătură cu rețete sau idei de design interior. „Cum fac pâine de pita fără drojdie?”, „De ce nu există drojdie în magazine?“, „Idei de poze de interior?“, acestea sunt câteva dintre curiozitățile pe care românii le-au avut în timpul stării de urgență și a restricțiilor de călătorie. Datele de căutare pe Google sunt valabile pentru luna aprilei a acestui an. conform SEO Cupcake.
”Au rămas constante căutările despre evenimentele care ne afectează viața. Un exemplu concret, toată zona de alegeri din Statele Unite. Sigur, mai căutăm și cum e vremea, să nu uită căutările de genul acesta. Sau zona de Black Friday. Ce a schimbat, însă? Sunt toate căutările din zona de Covid-19: de la simptome la tratament, la zona de vaccin. Acolo au crescut foarte mult căutările în această direcție.”, a declarat șefa Google România la ”Interviurile lui Vitalie”.
Șefa Google România recunoaște, în același interviu, că platforma gigantului a încercat să promoveze numai informațiile corecte referitoare la Sars-Cov-2. În același timp căutările românilor cu privire la virus s-au intensificat, iar numărul informațiilor despre virusul Sars-Cov-2 au crescut vertiginos. Multe dintre ele nu provin din ”surse de încredere”, spune șeful Google România, dar se încearcă stoparea fake-news-urilor.
”Cred că e important să menționăm că e vorba de căutări și pe motorul de căutare, cât și pe YouTube. Și, în egală măsură vorbim aici și de interes, dar și de validare de informații din surse sigure, din surse publice. Și aici sunt foarte multe demersuri, mai ales în perioada pandemiei, pe care le-am făcut, pentru că era important rezultatele pe care le primesc utilizatorii, să fie de încredere. De la alerta covid și cei 5 pași pe care trebuie să-i facem sau trimiterea imediată către sursele autorităților publice centrale, care să fie foarte valoroase în rezultate.”, a declarat Elisabeta Moraru.