Ce au mâncat românii în ultimul an de pandemie. Vânzările acestor produse au ”sărit în aer”

Ce au mâncat românii în ultimul an de pandemie. Vânzările acestor produse au ”sărit în aer”
Ce au mâncat românii în ultimul an de pandemie. Vânzările acestor produse au ”sărit în aer”

Această categorie de alimente a cunoscut o creștere majoră în pandemie. Românii au cumpărat mai mult ca niciodată aceste alimente.

Ce au mâncat românii în ultimul an de pandemie

A crescut consumul de alimente sănătoase în timpul pandemiei. Potrivit unui studiu realiat de Starcom, 38% dintre respondenți au consumat mai multe fructe și legume proaspete, iar 29% au băut mai mult ceai decât în anii precedenți.

Studiul numit „Impactul pandemiei de COVID-19 asupra consumului de alimente” a arătat că românii au fost mai ponderați în privința cheltuielilor alimentare în ultimul an. De asemenea, ei au fost mai preocupați să consume alimente sănătoase. Aproape 90% dintre respondenți au evitat produsele cu aditivi și 86% au folosit ingrediente naturale sau organice în preparate. În plus, 82% au evitat băuturile carbogazoase.

„Perioada pandemică a accentuat nevoia românilor din mediul urban de a avea un stil de viață mai sănătos pentru a contrabalansa sedentarismul și a crescut gradul de apreciere a meselor în familie.

Legumele și fructele au fost la mare căutare în dieta românilor în această perioadă, în detrimentul produselor cu aditivi și conservanți artificiali.

Totodată, contextul pandemic a creat mediul perfect ca oamenii să gătească mai mult în casă, acordând o mai mare atenție produselor folosite în prepararea mâncării, ingredientelor naturale sau chiar organice”, a explicatAndreea Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator, Starcom România.

Românii, mai atenți la aditivi și conservanți alimentari

Pandemia i-a făcut pe români să să cumpere mai multe alimente ambalate, din cauza pandemiei, însă au continuat să cumpere și alimente neambalate din motive de protejare a mediului. De asemenea, ei au căutat produse cu un termen de expirare mai mare și au făcut cumpărături pe baza unor liste.

Respondenții au declarat în proporție de 90% că s-au orientat către alimente la oferte speciale și au încercat să cumpere mai mult, pentru a se aproviziona și a evita aglomerarea.

69% dintre respondenți s-au uitat la preț, 68% la calitatea produselor și  56% la prospețimea lor.

90% dintre ei au devenit preocupați de sănătate și au evitat alimentele cu aditivi și conservanți artificiali. Pe de altă parte, românii au consumat mai puține alimente congelate și semi-preparate și mai puține băuturi alcoolice.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI