O cerere trimisă de un elev de școală primară învățătoarei sale, care a și făcut-o publică pe Facebook, a împânzit rețelele de socializare. „Vă rog să nu ne dați vinerea teme. Acest lucru este benefic pentru fericirea copilului.”
Elevul în vârstă de 10 ani i-a cerut învățătoarei să nu dea teme pentru acasă vinerea, motivând astfel: „acest lucru este benefic pentru fericirea copilului”. Învățătoarea Dana Tufeanu a publicat pe Facebook solicitarea redactată de copil, pe care a și ”aprobat-o”. Scrisoarea a fost văzută de milioane de oameni.
„Doamna Învățătoare, Subsemnatul, Ștefan Găman, vă rog în calitate de elev al dumneavoastră, să nu ne dați vinerea teme. P.S Acest lucru este benefic pentru fericirea copilului. 22.09.2020”, a scris băiețelul.
Învățătoarea lui i-a notat cererea cu „Se aprobă! Motivarea este foarte tare!”. La scurt timp, a publicat lucrarea copilului pe Facebook, unde a fost apreciată de mai bine de 5.000 de oameni și distribuită de peste 11.000 de ori.
Dana Tufeanu a fost contactată de Edupedu.ro pentru a oferi mai multe detalii despre întâmplare. Aceasta a povestit că elevul își uitase tema acasă, astfel că l-a lăsat să o rescrie în clasă, în timp ce colegii lui citeau cererile pe care le-au făcut acasă. La final, și micuțul a citit solicitarea lui, iar dorința i-a fost îndeplinită, nu a mai primit teme pentru acasă vinerea.
„Copiii sunt foarte cuminți în privința respectării regulilor sanitare, și-au pus masca fără să protesteze și o poartă cu sfințenie, sunt mai conștiincioși decât noi, avem ce învăța de la ei. Nu mai pot împărți mâncarea, spre exemplu în pauze împărțeau ce aveau, pufuleți, ciocolățele, cu colegii lor sau în timpul orelor dacă unui elev nu îi mai scria pixul, ceilalți săreau să-l ajute, îi dădeau câte un pix, un creion, ce avea nevoie.
Acum nu mai pot să facă asta și trebuie să fim cu ochii pe ei fiindcă au reacția de a se ajuta reciproc cu obiecte”, a povestit învățătoarea despre perioada prin care trece educația și despre cum se desfășoară activitățile la ea la oră.
„Noi nu transmitem doar cunoștințe, ci atitudine față de ceva, atitudine față de citit, atitudine față de vorbirea corectă, noi transmitem atitudini, dacă atitudinea noastră este una ostilă, atunci și elevul va fi ostil acelui lucru sau acelei materii”, a mai spus cadrul didactic.
Imaginea are rol ilustrativ. Regăsiți în galeria foto scrisoarea elevului.