Pentru turistul român care tranzitează teritoriul vecinilor de la sud de Dunăre, călătoria ar putea deveni o adevărată aventură, dar cu un deznodământ neplăcut pentru el și mașina sa. Deși nu este pentru prima dată, internauții au aflat ce a pățit un turist român în Bulgaria 2024, iar la final vacanța i-a fost ruinată, mai ales că vorbim despre apă în benzină.
Pentru comercianții mici care se ocupă cu astfel de afaceri, benzinării, practica de a amesteca combustibilul cu apa nu este străină, așa cum nu le sunt străine și alte practici înșelătoare.
Reclamațiile pe această temă, mai ales cele venite din partea turiștilor care au tranzitat anumite state, precum Bulgaria, nu sunt nici ele de ieri de azi. Unul din cele mai importante scandaluri pe această temă avea loc în 2016.
Atunci, autoritățile bulgare au împiedicat distribuirea a 29.000 de litri de combustibil de calitate inferioară, descoperind, de asemenea, dispozitive care interferează cu datele pe care companiile petroliere trebuie să le trimită Autorității Fiscale Bulgare, conform Ministerului de Interne de la Sofia.
La acel moment, inspecțiile au fost efectuate în Sofia și în alte 15 orașe, fiind închise și alte benzinării care distribuiau carburanți de slabă calitate.
Așadar, este cazul să atragem, din nou, atenția asupra diverselor capcane la care trebuie să fie atenți românii, mai ales atunci când decid să tranziteze un anume stat, de data asta fiind vorba despre Bulgaria.
Se pare că genul acesta de situații au revenit, cel puțin în unele din benzinăriile vecinilor de la sud de Dunăre, iar o astfel de întâmplare avea să fie povestită de un român care a tranzitat Bulgaria, în drum spre Grecia.
Conform relatărilor acestuia, aflându-se în drum spre Grecia, ar fi oprit la o benzinărie foarte aproape de vamă. Numai că, după ce a alimentat, plătit carburantul, avea să constate înșelăciunea.
Comentând pățania pe forumururile de turism de pe Facebook, pățitul nostru avea să atragă atenția asupra acestui aspect, precizând și locația unde a alimentat cu carburant îndoit cu apă:
„Atenție la benzinăria Shell până în Makaza…apă în benzină…s a aprins martorul check-în….apă în benzină… Am alimentat și 3 mașini cu motorină deocamdată nimic….la benzină martorul aprins…
Așa că feriți-vă de Shell până în Makaza 30-40 km…..cel puțin la benzină. Și anul trecut s-a scris. ..păcat……poza de vineri noapte din benzinărie…”, a scris turistul român pe „Forum Thassos”.
Deși unii aveau să confirme că au pățit și ei la fel, iar alții s-au grăbit să dea sfaturi, precum „Niciodată nu alimenta la mai puțin de 100 kilometru de vamă”, alții au presupus că, în realitate, nu ar fi fost neapărat așa, ci că ar fi fost o defecțiune:
„Ai tu o problemă la mașină nu are nici o treabă Check -in Engine sunt multe cauze de la care se poate aprinde fă o testare și vezi ce problemă ai. Dacă avea apă numai plecai tu de acolo decât împins”, a scris un alt internaut.
„Check engine nu se aprinde când este apă în combustibil, ci este un avertisment în general pe parte electrică. După diagnoză stabilești care este cauza…bobina inducție, bujii, senzori etc.! Baftă!”, a mai comentat o persoană.
Dacă este așa sau dacă într-adevăr ar fi avut ghinionul să alimenteze rezervorul mașinii cu carburant îndoit cu apă, rămâne să constate prorpietarul. Dar, ceea ce este cert, că niciodată să nu spui niciodată în astfel de situații. S-ar putea chiar să se întâmple, iar atunci, cu adevărat, să-ți ruinezi vacanțele în Bulgaria.
Apa din rezervoarele de benzină sau motorină este una dintre cele mai grave probleme cu care se pot confrunta șoferii pe șosea. Aceasta poate deveni o situație periculoasă pentru conducerea vehiculului dacă nu este abordată imediat. Iar dacă efectuați frecvent rute în climatele ploioase, există o posibilitate și mai mare ca acest lucru să se întâmple.
Dacă apa se scurge în rezervorul de combustibil, acest lucru ar putea duce la eroziunea componentelor metalice, ping în timpul arderii sau la un motor deteriorat, ca să nu mai vorbim de oprirea completă a motorului. Iată ce ar trebui să știți și cum să evitați să vi se întâmple această problemă.
Atunci când șoferii se trezesc cu apă în rezervoarele de benzină, pot apărea avarii grave la vehicule. Apa are o compoziție chimică diferită față de benzină și motorină și nu este potrivită pentru motoarele cu ardere internă.Apa din motorină poate provoca coroziune și ruginire, ducând la depuneri mari de resturi în conductele de combustibil și în bujiile de aprindere.
Atunci când apa se scurge în rezervorul de benzină, combustibilul este mai puțin combustibil și motorul poate funcționa defectuos. De asemenea, poate duce la deteriorarea componentelor rezervorului de combustibil, reparații costisitoare și, în unele cazuri, la oprirea motorului, dacă nu este rezolvată imediat.
Cel mai evident simptom pentru șoferii care ar putea avea un rezervor de benzină sau motorină contaminat cu apă este dificultatea de a porni vehiculul. Un alt simptom este o scădere instantanee a puterii după accelerare sau lipsa puterii deloc.
Motorul ar putea, de asemenea, să tresară și să tureze la viteze mai mari fără ca șoferul să încerce să facă acest lucru. Alte simptome includ un miros puternic de benzină, aprindere greșită sau ralanti brusc.
Orice semn că motorul se chinuie să accelereze sau o scădere dramatică a performanțelor vehiculului ar putea indica prezența apei în motorină și ar trebui abordat imediat.
Înainte de a porni la drum, luați în considerare utilizarea unui aditiv pentru combustibil ca măsură preventivă. Multe sunt special concepute pentru a elimina apa din combustibil, în cazul în care se amestecă. Acest lucru poate ajuta la protejarea pieselor esențiale ale motorului, cum ar fi supapele și pompele, împotriva condensului.
Este important să fiți conștienți de condițiile care pot cauza contaminarea rezervorului cu apă. Asigurați-vă că efectuați periodic o inspecție amănunțită a vehiculului. Căutați orice semne de rugină sau de eroziune.
În timp ce conduceți, luați notă de orice accelerație inconsecventă sau rateu, care sunt simptome ale apei în rezervoarele de benzină. Atunci când alimentați la o stație, strângeți după aceea capacul rezervorului.
De asemenea, luați în considerare utilizarea unui aditiv pentru combustibil pentru a preveni sau a atenua efectele contaminării cu apă. Iar dacă suspectați că există apă în combustibil, luați măsuri imediate pentru a rezolva problema, astfel încât motorul să nu fie deteriorat.