Ce a pățit un pensionar din Ucraina la o bancă din România. Ireal ce s-a întâmplat
O bancă celebră din România a lăsat fără cuvinte un bătrân din Ucraina. Bărbatul a intrat în instituție pentru a schimba câțiva bani. Mai mulți cetățeni ucraineni s-au plâns de problema pe care a întâmpinat-o acum pensionarul. La ce bancă s-a întâmplat totul? Numeroși refugiați care au trecut granița spre țara noastră au indicat asta. ,,Acum sunt cu traduceri ale pașapoartelor ucrainene în română, dar fără bani. Până la urmă, aceste acte sunt valabile doar pe teritoriul Ucrainei”, a povestit bătrânul.
Ce a pățit un pensionar din Ucraina la o bancă de la noi: mai mulți refugiați au avut problema asta
Mai mulți refugiați s-au plâns de faptul că nu pot folosi banii pe care au reușit să îi strângă și cu care au plecat din țară în timpul conflictului.
Cei care au ales să treacă granițele spre România susțin că nicio casă de schimb valutar nu le schimbă valuta. Este și cazul unui pensionar din Ucraina care a vrut să schimbe recent hriva în lei, dar a fost refuzat de BCR.
Cel din urmă a postat un mesaj destul de dur cu privire la o situație cu care s-a confruntat la unul din sediile BCR. Acesta a oferit mai multe detalii pe un grup de Facebook dedicat refugiaților de război.
Mai exact, el a încercat să schimbe hriva în lei pe baza pașaportului ucrainean, dar a fost refuzat de angajați pe motiv că este necesar un pașaport internațional pentru această operațiune.
,,De trei ori m-am dus la bancă cu speranță: și acolo i-au batjocorit”
„Banca BCR a refuzat pensionarilor să schimbe hrivna pe baza pașapoartelor ucrainene. La început au spus că vor traduce pașapoartele în română. Mama merge greu după accidentul vascular cerebral.
De trei ori m-am dus la bancă cu speranță: și acolo i-au batjocorit pe bătrâni/ banca din Pantelimon. Este vorba despre părinții mei și părinții cumnatei mele.
Acum sunt cu traduceri ale pașapoartelor ucrainene în română, dar fără bani. Până la urmă, aceste acte sunt valabile doar pe teritoriul Ucrainei”, este o parte din mesajul transmis de bărbat.
,,O să-ți cerem îngăduința să clarificăm și aici situația”
Răspunsul reprezentanților BCR nu a întârziat să apară. Ei au oferit public scuze pentru situația întâmpinată, ulterior au explicat faptul că problema cu care se confrunta pensionarul nu putea fi rezolvată de bancă.
„Ne pare tare rău pentru situație! Și, totodată, ne cerem scuze dacă, prin modul de comunicare al colegilor noștri, s-a înțeles altfel decât ceea ce trebuie. Vom acoperi & returna sumele cheltuite pentru traducerea actelor de identitate.
O să-ți cerem îngăduința să clarificăm și aici situația pentru toți ceilalți membri ai acestui grup: pentru schimburile valutare solicitate de cetațenii din afara Uniunii Europene e nevoie de un pașaport internațional. Este o cerință peste care, oricât ne-am dori, nu putem trece, din păcate”, au transmis oficialii BCR.