Ce a găsit un bărbat într-un kebab luat din mall. Șeful Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor s-a autosesizat imediat și a trimis angajații instituției în inspecție. A fost aplicată o amendă uriașă. Produse în valoare de aproximativ 13.000 de lei au fost oprite definitiv de la comercializare.
S-a întâmplat la mall-ul Lotus Oradea. Un bărbat și-a comandat de la restaurantul Mesopotamia un kebab ce nu l-a mai putut consuma din cauza celor descoperite printre ingrediente. Produsul s-a dovedit a fi unul dezgustător, fiindcă în mâncare se plimba un melc cât se poate de viu.
Clientul restaurantului Mesopotamia a filmat imediat specia de gasteropod care se mișca în farfuria sa. Între timp, la masa bărbatului s-a deplasat un angajat al localului, care s-a arătat surprins de melcul ce i-a fost servit consumatorului. În filmarea realizată de bărbatul din Oradea se poate auzi cu ușurință cum reprezentantul restaurantului oferă asigurări că toate cerințele igienice sunt respectate la Mesopotamia.
„Nu înţeleg cum a ajuns acolo. Totul e spălat sub presiune, deci nu ar avea ce să caute melcul”, i-a spus angajatul localului Mesopotamia clientului.
Bărbatul a făcut publică situația pe rețelele sociale. În doar două zile de la publicare, materialul video a strâns peste 180 de comentarii din partea internauților și aproape 1.000 de distribuiri pe diverse pagini de internet. Așa a ajuns filmarea și în atenția șefului Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, Giani Bura.
Reprezentantul instituției amintite s-a autosesizat și a trimis de urgență inspectorii, joi, să facă un control amănunțit la restaurantul Mesopotamia din mall-ul Lotus Oradea. Ce au descoperit angajații Comisaritatului pentru Protecția Consumatorilor nu este, cu siguranță, de trecut cu vederea.
Au fost oprite de la comercializare produse în valoare de aproximativ 13.000 de lei. Măsura nu a fost una temporară, ci definitivă. Totodată, inspectorii au aplicat o sancțiune financiară în valoare de 20.000 de lei societății juridice, în urma neregulilor depistate la fața locului.
Au fost verificate atât produsele finite, cât și materiile prime utilizate de către angajații localului. Inspectorii de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor au descoperit mai multe încălcări ale condițiilor igienice ce trebuie respectate de către societățile din domeniul alimentar.
Șeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor a explicat că chiflele și clătitele din restaurant sunt preparate în mod neadecvat. Mai exact, produsele nu sunt pregătite într-un spațiu special destinat acestei sarcini.
Potrivit declarațiilor lui Giani Bura, angajații pregăteau chifle și clătite pentru clienți în locul în care se depozitau produsele preambalate. Tot aici erau depozitate și baxuri cu linguri, furculițe și cuțite, precum și frigiderul pentru drojdie.
„De asemenea, nu este ţinută o evidenţă care să permită trasabilitatea materiilor prime, a cantităţilor utilizate într-o zi. Se ridică suspiciunea folosirii acestora pe parcursul mai multor zile, inclusiv a calupului de 20 kg carne de curcan utilizată la preparatele tip kebab, shaorma”, a mai spus Giani Bura.
În ceea ce privește situația clientului cu melc în kebab, șeful Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor a spus că aceasta a fost rezultatul nerespectării procedurilor sigure.